|
|
|
ОСОБЛИВОСТІ ГАЛУЗІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ОРГАНІЗАЦІЮ ОБЛІКУ ВИТРАТ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ЗВ’ЯЗКУ
|
17.02.2013 17:27 |
Автор: Кобець Оксана Іванівна, студентка Національного університету “Львівська політехніка”
|
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;] |
Галузь зв’язку є однією з основних галузей економіки країни й в умовах бурхливого розвитку науки і техніки безпосередньо впливає як на розвиток державної сфери економіки, так і на успіх приватних підприємств. Ринок послуг зв‘язку ровивається на конкурентних засадах, що проявляється у збільшенні кількість нових послуг. Галузь зв’язку поділяється на два сегменти: електрозв'язок та поштовий зв'язок. На рис.1. наведено основні напрями галузі зв’язку.
Рис. 1. Основні напрями галузі зв’язку Для підприємства зв’язку необхідним є визначення особливостей галузі, що впливають на організацію та методику обліку витрат. Продукцією в галузі зв’язку є послуги пов’язані з розповсюдженням та отриманням інформації. Першою особливістю є нематеріальний характер кінцевого продукту, що вказує на відсутність у виробничому процесі сировини й матеріалів, що в сукупності впливає на структуру виробничих витрат підприємств зв’язку [1, c. 65]. Наступною особливістю є суміщення у часі процесу надання та споживання послуг зв’язку. Особливо чітко це спостерігається у телефонному зв’язку, де процес передавання телефонної інформації і процес надання послуг відбувається за участі споживача. Тому кінцевий результат надання послуг не може зберігатися на складі, а також вилучатися або надходити до сфери обігу для реалізації. Одна із особливостей зв’язку полягає в тому, що процес передавання інформації завжди двосторонній, тобто відбувається між відправником і власником інформації. Оскільки передавання інформації виникає між абонентами, що знаходяться в різних населених пунктах, то виникає необхідність у створенні надійної і розгалуженої мережі зв’язку. В процесі обміну інформацією одночасно беруть участь декілька підприємств зв’язку, що вказує на незакінченість виробничого процесу в межах одного [2, c. 34]. Отже, галузь зв’язку характеризується значним рівнем проникнення на український ринок та швидкими темпами зростання. Вивчення особливостей є важливим етапом для підприємства, оскільки визначення витрат та організація їх обліку здійснюється виходячи із специфіки галузі.
Список використаних джерел: 1. Захарченко А. А. Управління витратами в галузі зв’язку: навч. посіб. / А. А. Захарченко, І. В. Яцкевич, Ю. О. Жадинова, К. В. Захарченко. – 2-е вид., доп. та перер. – Одеса: ВМВ, 2012. - 300 с. 2. Методика та програма розрахунку витрат на послуги поштового зв’язку / Н. О. Князєва, Л. В. Кузнецова, С. І. Діденко, Н. М. Стужнева. – К: УДППЗ “Укрпошта”, 2003. – 50 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|