|
|
|
ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ У ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
|
06.02.2013 14:12 |
Автор: Сорочак Марія Олегівна, студентка НУ «Львівська політехніка»
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Сучасний маркетинг розвивається в умовах соціально-економічних змін, що характеризуються динамізмом, високим ступенем невизначеності навколишнього середовища, суттєвими технологічними перетвореннями, які в значній мірі впливають і на маркетинг. Вказані процеси обумовлюють характер та закономірність його розвитку в усіх галузях економіки та економічних структурах країни. Стрімкий розвиток Інтернету і його проникнення практично у всі сфери людської діяльності зініціював формування інтернет-економіки, яка стрімко розвивається, тобто розвиток бізнесу в Інтернеті. Інтернет-маркетинг – це комплексне застосування складових класичного маркетингу з метою реклами в Інтернеті. Інтернет-маркетинг потрібно розглядати як новий вид маркетингу, який передбачає застосування традиційних та інноваційних інструментів і технологій у мережі Інтернет для визначення і задоволення потреб та запитів споживачів шляхом обміну з метою отримання товаровиробником прибутку чи інших вигод. Метою інтернет-маркетингу є досягнення максимального ефекту від потенційної аудиторії інтернет-ресурсу. Інтернет-реклама завжди входить в рекламну компанію провідних компаній. Без інтернет-маркетингу підприємство вважається нерозвинутим й застарілим, тому що цей спосіб є дешевим та ефективним для просування товару. Інтернет-маркетинг на сьогодні набирає обертів і, безсумнівно, має неабиякі перспективи. Перевагами інтернет-маркетингу є: • зручність; • мінімум затрат часу; • доступ до порівняльної інформації; • організація безпосереднього контакту продавця і покупця; • можливість зменшення цін на продукцію та підвищення рентабельності торгівлі; • безперервна можливість внесення корективів у свою діяльність; • здатність охоплювати значні територіальні відстані. Недоліками інтернет-маркетингу є: • обмеженість доступу покупців; • розгляд його як спаму; • хаотичність та інформаційне перенавантаження; • низька гарантія безпеки. Інтернет-маркетинг – це набір інструментів, методик і практик, досвіду, який допомагає використовувати Інтернет як канал залучення клієнтів (див. рис. 1). При цьому не існує чітких правил, що робити конкретній компанії, що саме для неї буде правильним. Необхідно експериментувати і робити висновки, залишати найбільш ефективні інструменти. Важливо професійно і комплексно займатися інтернет-просуванням, а не частково і як-небудь.
Рис. 1. Сучасні інструменти інтернет-маркетингу Медійна реклама – являє собою анімаційні та мультимедійні банери, які спрямовані на візуальне сприйняття користувачів. Контекстна реклама – заснована на відповідності змісту рекламного матеріалу контексту (утримання) інтернет-сторінки, на якій розміщується рекламний блок. Носієм реклами може бути текстово-графічне оголошення або рекламний банер. Пошуковий маркетинг (SEM – Search engine marketing) – комплекс заходів, спрямований на збільшення відвідуваності сайту його цільовою аудиторією з пошукових машин. Пошукова оптимізація сайту (SEO – search engine optimization) – заходи спрямовані на оптимізацію сайту для пошукових систем, виведення його на перші позиції за ключовими пошуковими запитами залучення цільової аудиторії з пошукових систем. Просування в соціальних мережах: SMO (social media optimization) – оптимізація сайту, орієнтована на те, щоб статті і замітки найчастіше цитували в соціальних мережах, блогах і форумах, залучаючи на сайт відвідувачів звідти; SMM (Social media marketing) – це ефективний інструмент, за допомогою якого відвідувачі залучаються на сайт з соціальних мереж, спільнот, блогів, щоденників і форумів. Прямий маркетинг – це індивідуальне спілкування рекламодавця з клієнтами з метою здійснення продажу. Вірусний маркетинг – загальна назва різних методів поширення реклами, де головним розповсюджувачем інформації є самі одержувачі інформації, шляхом формування змісту, здатного залучити нових одержувачів інформації за рахунок яскравої, креативної, незвичайної ідеї або з використанням природного або довірчого послання. Партизанський маркетинг – мистецтво досягати цілей рекламних кампаній за рахунок оригінальних ідей при мінімальному бюджеті. Усі ці інструменти покликані створити попит, мотив, прагнення придбати товар та скористатися послугами, які пропонуються. Кожен з них є дієвим, а при правильному комбінуванні можна отримати неочікувано високі результати продажу. Інтернет є не просто новим каналом збуту або маркетингових комунікацій, а новим ринком, на якому представлені поряд з реальними, фізично існуючими товарами електронні продукти – товари та електронні послуги з обробки інформації. Електронні продукти мають подібні риси, що дозволяють говорити про них як про особливий тип товару. Їх можна класифікувати у три категорії: • інформаційні та розважальні продукти (ЗМІ; інформація про продукти – специфікації, інструкції, матеріали для підготовки торгових агентів; графічні матеріали – фотографії, листівки, календарі, карти, аудіо матеріали – музичні записи, промови та виступи; відеоматеріали – кінофільми, телевізійні програми); • символи, концепції, жетони (квитки і купони замовлень авіаквитків, місць у готелях, квитки на концерти, спортивні заходи; фінансові сертифікати – чеки, електронні засоби оплати, кредитні картки); • процеси та послуги (офіційні форми та платіжні квитанції державних органів; електронні послання – листи, факси, телефонні дзвінки; бізнес-процеси, що створюють споживчу цінність, замовлення, бухгалтерські проводки, облік запасів, контракти; аукціони та електронні ринки; дистанційне навчання, надання медичних та інших інтерактивних послуг; інтерактивні види розваг). Отже, інтернет-маркетинг став популярним з розширенням доступу до Інтернету і являє собою невід’ємну частину будь-якої маркетингової кампанії. Він забезпечує всебічне і багатоаспектне просування сайту певної продукції або фірми в такій області, як Інтернет, тому значно зростає число залучених потенційних клієнтів. Інтернет маркетинг є надзвичайно результативним і економічно вигідним вкладенням коштів, причому невеликих.
Список використаних джерел: 1. Мороз Л.А., Чухрай Н.Т. Маркетинг. – 2-е вид. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2002. – 244 с. 2. Павленко А. Ф., Войчак А. В. Маркетинг: Підручник. – К.: КНЕУ, 2003. – 246 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|