:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНИХ ФАКТОРІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ РЕГІОНАЛЬНИХ РОЗДРІБНИХ ТОРГІВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ :: ECONOMY :: АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНИХ ФАКТОРІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ РЕГІОНАЛЬНИХ РОЗДРІБНИХ ТОРГІВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ
:: ECONOMY :: АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНИХ ФАКТОРІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ РЕГІОНАЛЬНИХ РОЗДРІБНИХ ТОРГІВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНИХ ФАКТОРІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ РЕГІОНАЛЬНИХ РОЗДРІБНИХ ТОРГІВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ

 
06.02.2013 13:17
Автор: Корсак Віктор Іванович, кандидат медичний наук, Голова Ради директорів компанії «Наш Край Груп»
[Секція 7. Інвестиційно-інноваційні процеси в економіці;]
Відомо, що формування регіональних роздрібних мереж відбувається під впливом ряду чинників, які можна систематизувати, розділивши їх на декілька груп.
Зокрема, значний вплив на регіональну роздрібну торгівлю здійснюють наступні фактори: політичні, економічні (стан загальної ділової активності (зниження, стагнація, підйом, стабільність); інфляція, дефляція; політика цін; кредитно-грошова політика; соціальні (глибина розшарування суспільства, рівень доходів, рівень безробіття; соціальний захист; купівельна спроможність населення, законодавчі (рівень податкового навантаження); правовий захист підприємницької діяльності (законодавство: антимонопольне, про несумлінну рекламу, антидемпінгове й ін.); захист прав споживачів; законодавство з безпеки та якості товарів; з охорони праці та техніки безпеки; з охорони навколишнього середовища, інноваційні (прискорення НТП); технологічний (розвиток галузі), природні (наявність (дефіцит) сировини; зростання цін на паливо й енергію; забруднення навколишнього середовища; демографічні (зміна народонаселення, старіння суспільства, зниження народжуваності); віковий склад, міграція населення; рід занять; рівень освіти, фактори культурного середовища: культура; субкультура [1].
На нашу думку, в останній час особливу роль у формуванні регіональних роздрібних торгівельних мереж стали відігравати інноваційні чинники, які є результатом прискореного зростання темпів науково-технічного прогресу.
Так, стрімке збільшення обсягу фундаментальних знань, наявність відповідних науково-технічних відкриттів та винаходів, господарські можливості застосування їх у роздрібній торгівлі та наявність споживчого попиту на нововведення стимулюють роздрібні торгівельні організації до активного впровадження інновацій.
Беззаперечним фактом є те, що сучасний рітейл є однією із галузей економіки, яка стоїть на вістрі інноваційного розвитку та однією із перших впроваджує в операційну діяльність найсучасніші досягнення НТП. Прикладами цього є інтенсивний розвиток електронної торгівлі, імплементація електронних засобів супроводу товарів та їх штрихового кодування, застосування клубних та дисконтних карток, ECR - систем, CPFR - технологій [2].
Вчені виділяють декілька хвиль інноваційної трансформації рітейлу. В галузі роздрібної торгівлі перша хвиля змін припала на період, коли роздрібні оператори почали впроваджувати POS - системи, які забезпечили сканування штрих-коду (UPC - Universal Product Code (універсальний код товару). UPC сканер вперше був використаний у червні 1974 року у супермаркеті Marsh в місті Troy штату Огайо (США). Завдяки цьому компанії почали отримувати дані про покупки в режимі реального часу, а також могли точніше прогнозувати уподобання споживачів та обсяги продажів.
Наступна хвиля почалася тоді, коли рітейлери змогли відстежувати та аналізувати купівельну поведінку окремих споживачів ( 1994 рік британська мережа супермаркетів Tesco запустила проект «Clubcard», завдяки якому збільшила частку ринку з 12 до 15,6 %, обігнавши основних конкурентів). З того часу роздрібні оператори на основі отриманих даних почали реалізовувати програми лояльності для покупців із ціллю як підвищення прихильності до мережі, так і збору більш глибокої інформації про них [3].
Споживачі - учасники таких програм - ідентифікуються у торгових закладах з допомогою персональних карт лояльності. В обмін на це вони отримують знижки чи стають об'єктами інших стимулюючих заходів. Ця інформація часто використовується в поєднанні з демографічними та поведінковими відомостями, що їх компанії отримують з публічних та приватних джерел. В результаті компанії створюють профіль споживача чи домогосподарства та історію їхніх покупок, на основі даних якого покупцям робляться персональні цінові та асортиментні пропозиції, що суттєво збільшує відвідуваність торгових закладів та розмір середньої покупки.
Сьогодні серед підприємств роздрібної торгівлі активно поширюється третя хвиля інноваційної трансформації. Її рушіями є інноваційні рішення, які дають змогу відстежувати переміщення покупців у режимі реального часу - з моменту їхнього входу в магазин, проходження різними відділами, вибору товарів, до моменту розрахунку за покупки. Таким чином нові технології допомагають фіксувати зміни споживчої мотивації як у певному часовому проміжку, так і в площині різних груп покупців, що дозволяє керувати їх купівельною поведінкою. Дана інформація використовується для прогнозування тенденцій у смаках споживачів, визначення асортименту товарів, ціноутворенні та розробці промоакцій із ціллю підвищення товарообороту торгових закладів [4].
Крім того, в результаті впровадження інновацій в останні десятиріччя у галузі відбулося успішне застосування кількох рітейл-технологій, які допомогли компаніям зменшити операційні витрати. Зокрема, технології самообслуговування під час розрахунку за покупку дали змогу зменшити чисельність персоналу, що працює в касово-розрахункових вузлах. Використання крос-докінгу знизило рівень товарних запасів, CPFR-технологія (спільне планування, прогнозування та поповнення ресурсів) призвела до скорочення витрат на постачання, а RFID-технологія забезпечила зменшення витрат на відстежування місцезнаходження товару та керування товарними запасами. За даними Sainsbury (Велика Британія), завдяки RFID-етикеткам вдалося скоротити час отримання товарів з 2,5 години до 15 хвилин.
На нашу думку, існує три ключових фактори інноваційного розвитку, які здійснюють вплив на формування регіональних роздрібних мереж (Рис.1), зокрема:
• Стрибкоподібне збільшення обсягу фундаментальних знань, яке сприяє надходження у торгівельну галузь базисних нововведень (ЕОМ, Інтернет та ін.);
• Наявність споживчого попиту на нововведення (дефіцит часу у споживачів стимулював впровадження POS-систем, які забезпечили можливість сканування штрих-коду (UPC), що суттєво прискорило процес здійснення покупки; постійна потреба у підвищенні операційної ефективності роздрібних операторів спричинила впровадження CPFR-технології, яка сприяє скороченню витрат на постачання, RFID - технології, яка оптимізувала управління товарними запасами);
• Ставлення держави до інноваційного розвитку економіки (фінансування фундаментальних досліджень, мотивування торгівельних організацій до прискореного впровадження світових досягнень НТП у торгівельну галузь; інфраструктурна підтримка реалізації інновацій).



Рис. 1. Фактори інноваційного розвитку, які впливають на формування регіональних роздрібних торгівельних мереж
Слід зауважити, що активізуючи та корегуючи дію цих факторів, можна впливати на темпи інноваційного розвитку регіональних роздрібних мереж.
Ми вважаємо, що особливу роль у даному процесі повинна відіграти держава шляхом:
• прямого фінансування бюджетних наукових установ на проведення досліджень та прикладних розробок;
• епрямого фінансування, скерованого на створення сприятливих умов для здійснення інноваційних проектів, за рахунок пільгового кредитування та податкових пільг (звільнення від сплати податків науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, зміни бази оподаткування, зниження ставок податків, надання податкових кредитів);
• cтворення сприятливого економічного і правового середовища;
• формування інноваційної інфраструктури;
• вдосконалення механізмів державного сприяння комерціалізації результатів наукових досліджень і експериментальних розробок;
• розвитку патентного права;
• розвитку і підтримки системи інноваційної освіти в країні (включення у програми загальної та вищої освіти тем із розвитку інноваційних знань, фінансування курсів із підвищення кваліфікації та тренінгів для працівників і менеджменту торгових організацій);
• створення у країні атмосфери новаторства (PR, реклама, організація конкурсів, нагородження кращих новаторів державними нагородами і т.д.).

Список використаних джерел:
1. Казакова О. Б. Оцінка факторів, що впливають на розвиток роздрібної торгівельної мережі / О. Б. Казакова // Торгівля і ринок України. темат. зб. наук. пр. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2005. –Т. 3, №19 – С. 265–270.
2. Трансформаційні процеси в торгівлі Україні в умовах інтернаціоналізації: монографія / JI.О. Лігоненко; за ред. Л.О. Лігоненко. - К.: Київ. нац. торг.-ексн. ун-т, 2009. - 334 с.
3. Вернер Дж. Рейнарц. Програми лояльності: у чому їх суть //Роздрібна торгівля у XXI столітті. Теперішні і майбутні тренди; пер. з англ. під редакцією Л. Савицької. - K.: Видавництво «Агенції „Стандарт”» - 2008. - 389 с.
4. Раймонд Р. Бурк. Третя хвиля прикладного маркетинг-аналізу// Роздрібна торгівля у XXI столітті. Теперішні і майбутні тренди; пер. з англ. під редакцією Л. Савицької. - K.: Видавництво «Агенції „Стандарт”» - 2008. - 121 с.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЗВИТОК ЕКОНОМІКИ РЕГІОНУ НА ОСНОВІ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ КЛАСТЕРНИХ СТРУКТУР
26.02.2013 13:48
ПРОБЛЕМИ ЗАЛУЧЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙ В БУДІВЕЛЬНУ ГАЛУЗЬ УКРАЇНИ
21.02.2013 15:12
ВТІЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
20.02.2013 19:31




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.320 сек. / Mysql: 1570 (0.253 сек.)