|
|
|
УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ В УМОВАХ КРИЗИ
|
06.02.2013 11:46 |
Автор: Вороніна Алевтина Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри «Менеджмент організацій і адміністрування» Дніпродзержинського державного технічного університету; Нечесенко Тетяна Сергіївна, студентка спеціальності «Менеджмент організацій і адміністрування» Дніпродзержинського державного технічного університету
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Сучасний економічний стан характеризується загальноекономічним спадом, невизначеністю і мінливістю зовнішнього середовища. В таких умовах, підприємствам необхідно швидко реагувати на зміни що стосуються їх, підлаштовуючи під них свою діяльність. Все ж нерідко внаслідок негативного впливу зовнішнього середовища підприємства стикаються з кризою. Тому особливої актуальності, в умовах спаду економічного зростання, набуває процес розробки та використання ефективних методів і форм здійснення антикризового управління підприємством. Підприємства як економічні суб’єкти перебувають у постійному розвитку, тому спираючись на концепції життєвого циклу, криза є цілком природнім явищем, що може привести до подальшого розвитку або до занепаду. Кризу можна охарактеризувати наявністю небезпеки, яка загрожує найбільш важливим цілям та цінностям організації, дефіцитом часу на її врегулювання, та раптовістю і тиском зовнішніх, й внутрішніх факторів на осіб, які відповідальні за її подолання. Для подолання кризи слід використовувати сукупність заходів управлінського впливу, що спрямовані на ліквідацію наслідків кризи з мінімальними втратами і створення умов для її невиникнення надалі. Інакше кажучи, звертатися до заходів антикризового управління. Сутність антикризового управління можна виразити у наступних положеннях: - кризу можна передбачати, очікувати і викликати; - до кризи необхідно готуватися; - кризу у визначеній мірі можна прискорювати, випереджати, відсувати; - управління в умовах кризи вимагає особливих підходів, спеціальних знань і досвіду; - кризові процеси можуть бути до визначеної межі керованими. Для підвищення ефективності антикризового управління на кожному підприємстві потрібно розробляти антикризову програму, яка буде представляти собою систему комплексних заходів по виходу підприємства з кризи, що передбачає пом’якшення, попередження чи подолання негативних тенденцій розвитку підприємства. Для ефективного вирішення завдань антикризового управління на підприємстві програма антикризового управління повинна складатися з заходів, що будуть охоплювати всі напрями діяльності підприємства, а саме: фінансове управління, інвестиційна політика, маркетингова політика, управління персоналом та організаційне управління і операційний менеджмент. Отже, своєчасна підготовка програми антикризових заходів дозволить мінімізувати негативний вплив кризових явищ на підприємство і дозволить йому бути конкурентоздатним в умовах кризи.
Список використаних джерел: 1. Василенко В. О. Антикризове управління підприємствам / В. О. Василенко - Київ: ЦУЛ, 2003. – 504с. 2. Джалал А.К. Теоретические основы антикризисного управления предприятий. / Джалал А.К., Жаринова Н.И. // Наукові праці ПФ НУБіП «КАТУ»: Економічні науки». – 2012. – Вип. 141. – с. 314. 3. Гаврилко Т. О. Антикризове управління підприємством. / Гаврилко Т. О., Лабунський Д. О// Проблеми підвищення ефективності інфраструктури. Збірник наукових праць. Київ: НАУ, 2010. Вип. 26. – 270 с. 4. Н. В. Ляшенко. Причини виникнення, функції та вплив кризових явищ на управління підприємством./ Н. В. Ляшенко. // Електронне наукове фахове видання "Ефективна економіка". 2012.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|