|
|
|
ВИКОРИСТАННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ЗАДАЧІ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
|
12.12.2012 16:27 |
Автор: Бантос Денис Андрійович, Гулівата І.О.
|
[Секція 4. Економічний аналіз. Економіко-математичне моделювання;] |
Однією з актуальних можливостей, які надають сучасні автоматизовані інформаційні системи управлінцям, є можливість моделювання виробничих процесів з метою найбільш ефективного на них впливу. Тому управлінці повинні усвідомлювати роль моделювання та його значення в економіці й бути обізнаними з теорією економіко-математичного моделювання для успішного прийняття управлінських рішень. Головне завдання фахівців з економіки та підприємництва — керувати економічними системами, розробляючи і впроваджуючи стратегічні та тактичні плани. Управлінська діяльність економічними системами — це, по суті, використання знань про системи, здобуття нової інформації та застосування її з метою відшукання найефективніших способів досягнення заданих результатів[1], що відображено у працях відомих вітчизняних та зарубіжних вчених, таких як Вітлінський. В.В.[3], Бурак Я.Й.[2] та інших. Особливе місце серед економіко-математиних моделей займає транспортна задача. Застосування цієї задачі під час прийняття управлінських рішень надає можливість раціонально розподілити кошти і час підприємства, що позитивно впливає на його розвиток. У загальній постановці транспортна задача полягає у знаходженні оптимального плану перевезень деякого однорідного вантажу з m баз A1 ,A2… Am n споживачам B1,B2…Bn [1,с.209]. Розглянемо, як може бути застосована транспортна задача, на конкретному підприємстві м. Вінниці «Авіс», задля знаходження раціонального плану перевезень продукції. Підприємство «Авіс» виготовляє три види майонезу «Лагідний», «Провансаль», «Європейський» -150, 60 та 80 тисяч одиниць продукції на тиждень, відповідно. Гуртові замовники міст Гайсин, Козятин, Бершадь, Ямпіль потребують 110, 40, 60 та 80 тис. од. продукції на тиждень. Вартість транспортування 1000 од. продукції замовникам регламентована у договорі перевезень (Таб.1).
Таблиця 1.
Вартість транспортування продукції
Перед менеджером підприємства постає завдання визначити раціональний план перевезень продукції, що мінімізує загальну вартість транспортних послуг. Застосування транспортної задачі для поставленого завдання надає можливість знайти оптимальний розв’язок, відповідно до якого вартість перевезень буде оптимальною, якщо Гайсин отримає 90 тис. од. продукції «Лагідний» і 20 тис. од. продукції «Європейський». Козятин отримає 40 тис. од. продукції «Європейський», Бершадь отримає 60 тис. од. продукції «Лагідний», а Ямпіль отримає 60 тис. од. продукції «Провансаль» і 20 тис. од. продукції «Європейський». Вартість перевезень складатиме 720 умовних одиниць. Саме така модель надає можливість науково обґрунтувати правильність розв’язання поставленої практичної задачі. На сучасному етапі розвитку суспільства та економіки фахівці мають постійно вдосконалювати принципи і методи керування складними економічними системами. В даних умовах управлінець має володіти основними принципами та прийомами математичного програмування, та вміти застосовувати їх на практиці. Таким чином широке коло економічних задач, пов’язаних з управлінням складними процесами потребують використання сучасних методів оптимізації та прийняття управлінських рішень. Саме застосування транспортної задачі для розв’язання розподільчих завдань у різних сферах економічної діяльності, дає змогу отримувати найефективніші результати та успішно застосовувати їх на практиці.
Список використаних джерел: 1. Наконечний С.І., Савіна С.С. Математичне програмування : Навч. Посіб. – К.: КНЕУ, 2007. – 452 с. 2. Бурак Я.Й., Гачкевич О. Р., Терлецький Р.Ф. Моделювання та оптимізація в термомеханіці електропровідних неоднорідних тіл: [монографія:у 5 т.] / НАН України; Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я.С.Підстригача / Ярослав Йосипович Бурак (заг.ред. ), Р.М. Кушнір (заг.ред.) — Л. : СПОЛОМ, 2006. 3. Вітлінський В.В. Моделювання економіки : Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2005. — 408 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|