|
|
|
МЕРЧАНДАЙЗИНГ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНІВ: ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ
|
12.12.2012 00:49 |
Автор: Дубовик Тетяна Віталіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та реклами Київського національного торговельно-економічного університету
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
В сучасних умовах проблема мерчандайзингу в мережі Інтернет на рівні торговельних підприємств ще не достатньо вивчена і потребує подальшої уваги як зі сторони спеціалістів-практиків, так і науковців, які розробляють концептуальні положення функціонування торговельних підприємств в умовах конкуренції. Окремі питання цієї проблеми досліджували зарубіжні фахівці - Кананян К., Кананян Р., Колборн Р., Федько В.П., Бондаренко В.А. та інші. У роботах вітчизняних науковців – Н. В. Ільченко, Є. В. Ромата – приділяється увага процесам організації і управління мерчандайзингу, аспектам підвищення ефективності мерчандайзингу підприємств виробничих та торгової галузей. Разом з тим, в цих роботах спостерігається недостатність практичного обґрунтування організації мерчандайзингу в торговельних підприємства в мережі Інтернет. На основі систематизації та узагальнення літературних джерел, а також власних напрацювань здійснено порівняльний аналіз елементів мерчандайзингу торговельних підприємств, які працюють за звичайними технологіями та за допомогою інтернет-технологій (табл.1).
Таблиця 1
Порівняння елементів мерчандайзингу торговельних підприємств та інтернет-магазинів
 На основі результатів власних досліджень, визначено рекомендації щодо організації мерчандайзингу в інтернет-магазині: - Сторінки сайту скачати швидко - Подання та характеристики товарів є адекватними - Коли керівництво інтернет-магазину обіцяє зробити щось протягом певного періоду, то воно це робить - Якщо у клієнта є скарги, то з ними розбираються швидко і ефективно - На сайті легко знайти будь-яку інформацію - Інформація регулярно оновлюється на сайті - Доставка здійснюється в узгоджені терміни і дати - Керівництво інтернет-магазину намагається створювати враження того, що воно серйозне і заслуговує довіру клієнтів - На сайті міститься чітка інформація про наявні запаси в момент здійснення покупки - Включена захисна система щодо інформації про покупців - Допускаються різні способи оплати - На сайті розміщена чітка інформація про те, як зробити покупку - Надається можливість змінювати і / або відкладати покупку без компромісу - Інформація для клієнтів гарантовано буде строго конфіденційною - На сайті розміщено достатньо інформації щодо характеристик товарів і послуги, які запропоновані - Розміщена чітка інформація про торговельне підприємство (назва, країна, телефон, адреса тощо) - На сайті є елементи дозвілля і розваг (ігри, відео-, інтерактивні додатки) - Дозволяється на сайті або надається можливість за межами сайту спілкуватися з іншими користувачами зі схожими вподобаннями або інтересами - Торговельне підприємство має доступ до інших сайтів, які мають додатковий контент - Додатки і елементи, які складають сайт, візуально привабливі - 24-годинне обслуговування клієнтів по телефону - Різні умови пропонуються для різних видів і термінів доставки - Клієнтам надається індивідуальне обслуговування Таким чином, запропоновано дані рекомендації об’єднати в три групи факторів, які доцільно враховувати при управлінні мерчандайзингом в інтернет-магазині: 1. Надійність: ефективна навігація, виконання термінів постачання, додаткове обслуговування, характеристики, пов'язані з виконання обіцянок, швидким розглядом скарг тощо. 2. Впевненість: визначаються аспекти, пов'язані з інформацією від процесу покупки або наявності товарів, включення систем безпеки, підтвердженням покупки, до можливості здійснення платежу за допомогою різних способів і конфіденційність даних клієнтів. 3. Комунікації: надається площадка для спілкування з людьми зі схожими інтересами, посилання на інші сайти, існування контактного телефону 24 години, вдалий веб-дизайн.
e-mail: Tatiana_Dubovik@i.ua
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|