|
|
|
СПЕЦИФІЧНІ РИСИ МАРКЕТИНГУ ВІДНОСИН
|
11.12.2012 23:41 |
Автор: Берін Родіон Миколайович, студент Одеського національного політехнічного університету
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Зміст маркетингу на основі стосунків полягає у побудові довготривалих стосунків з окремо виділеними клієнтами з метою подовження їх життєвого циклу та підвищення рівня задоволеності від отриманих товарів чи послуг, що сприятиме зростанню прибутковості компанії. У сфері посліг, де процес прийняття рішень пов’язаний із постійним пошуком інформації, націленістю споживачів на довгострокову взаємодію з клієнтами та постійний контакт постачальника послуг і споживача, необхідність та доцільність застосування маркетингу на основі стосунків є очевидними. Довготривалі стосунки можуть бути побудовані лише в тому випадку, якщо споживач і постачальник будуть дотримуватися рівноправності. Не менш важливим є підтримка постійного діалогу між сторонами. Під час діалогу сторони повинні довіряти одна одній, а також мають виконувати свої зобов’язання. Побудова стосунків повинна приносити прибуток обом сторонам, і саме довготривалі стосунки можуть забезпечити для підприємства прогнозовані обсяги прибутку протягом тривалого періоду. Звісно, крім прибутку обидві сторони отримують додаткову цінність, яку важко виразити у фінансових показниках, але саме вона робить стосунки довготривалими та стійкими до альтернатив, запропонованих іншими підприємствами. Маркетинг на основі стосунків – це процес, спрямований на розвиток довготривалих відносин між споживачами та постачальниками, які ґрунтуються на веденні діалогу та виконанні зобов’язань з метою створення додаткової цінності та забезпечення стабільної і прогнозованої прибутковості для обох сторін [1, с.1330]. Дослідження комплексу маркетингу в умовах застосування маркетингу на основі стосунків виявило, що його роль залишається значною за умови перегляду функціонального навантаження кожного з елементів. Роль елементів визначається спільно усіма учасниками стосунків: - товарна політика. Відкриваються широкі можливості формування індивідуальних послуг із сукупності окремих операцій; - цінова політика. Індивідуалізована послуга має вищу цінність для споживача, а це значить, що він готовий заплатити більшу ціну; - політика комунікацій. Розвиток сучасних інформаційних технологій розкриває широкі можливості для індивідуалізації комунікаційного процесу. Відкриваються широкі можливості для дослідження споживача; - політика розподілу. Широкий спектр прямих каналів розподілу послуг дають можливість удосконалити контакти зі споживачами та збір інформації про них і, що найголовніше, підкреслити індивідуальні характеристики послуг. Застосування маркетингу на основі стосунків передбачає концентрацію зусиль маркетингу на нарощуванні частки споживання разом з розширенням частки ринку. Варто зауважити, що частка споживання може змінюватися залежно від етапу життєвого циклу споживача. Аналіз життєвого циклу споживача дає змогу точніше прогнозувати рівень продажу на наступні періоди, зменшити витрати на комунікації або підвищити їх ефективність, запропонувати споживачеві вищу якість.
Cписок використаної літератури: 1. Дима О.О., Романенко Л.Ф. Аналіз клієнтської бази при впровадженні маркетингу довготривалих відносин // Економіка: проблеми теорії та практики: Зб. наук. праць. – випуск 232: В 5 т. – Т. V. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2007. – С. 1329-1336
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|