|
|
|
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ СТРУКТУРИ МЕНЕДЖМЕНТУ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЕМСТВА
|
10.12.2012 17:32 |
Автор: Кібальчич Олександр Олегович, студент Дніпродзержинського державного технічного університету; Матвієнко Катерина Станіславівна, студентка Дніпродзержинського державного технічного університету
|
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;] |
В основі розвитку теорії і практики менеджменту зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) підприємства лежить загальна теорія менеджменту. Тому при формуванні організаційної структури управління ЗЕД первинної ланки національної економіки необхідно, насамперед, враховувати загальні підходи і закономірності побудови організаційної структури управління підприємства в цілому. Відповідно до чинного законодавства підприємство - це самостійний суб'єкт господарювання, створений у визначеному порядку для виробництва продукції, виконання робіт і надання послуг з метою задоволення суспільних потреб і одержання прибутку. Відповідно до чинного законодавства підприємство має право самостійно визначати форми, методи й обсяги роботи на зовнішньому ринку. Для ефективного управління зовнішньоекономічною діяльністю на рівні підприємства потрібна адекватна умовам його роботи структура управління. Організаційна структура управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства визначається, насамперед, тими цілями і завданнями, які вона покликана вирішувати. Найбільший досвід управління зовнішньоекономічною діяльністю накопичено у спеціалізованих зовнішньоторговельних організаціях (ЗТО). Провідною структурною одиницею ЗТО є фірма, яка спеціалізується на фірмі певними товарами з групою країн. Функціональні відділи і служби спеціалізованих фірм і ЗТО: 1. Група відділів і служб, що здійснюють планування (планово-економічний відділ, валютно-фінансовий відділ, транспортний відділ, бухгалтерія ЗТО). 2. Група відділів, що займаються безпосередньо маркетингом(відділ кон'юнктури та цін, відділ реклами та виставок, інженерно-технічний відділ, відділ спільних підприємств та відділ технічного обслуговування і запчастин). 3. Група відділів, що забезпечують прийняття і виконання управлінських рішень (відділ розвитку, відділ АСУ, відділ кадрів, відділ закордонних відряджень, канцелярія, адміністративно-господарський відділ, юридичний відділ, протокольний відділ). Створення розгалуженої структури управління ЗЕД характерне для підприємств незалежно від їх організаційно-правової форми, якщо їхня діяльність цілком зосереджена на зовнішніх ринках. Однак таких підприємств менше, ніж кількість підприємств, що займаються виробництвом. На промислових підприємствах, що активно беруть участь у зовнішньоекономічній діяльності, зовнішньоторговельний апарат існує у формах: як частина внутрішньовиробничої структури у вигляді зовнішньоекономічного відділу і як відносно самостійний підрозділ у вигляді зовнішньоторговельної фірми. На різних підприємствах, залежно від специфіки та масштабів діяльності, в організації зовнішньоекономічних зв'язків беруть участь різні відділи і служби, але, як правило, основні функції в цій сфері акумулює відділ зовнішньоекономічних зв'язків: 1. Науково-технічне співробітництво та зовнішні зв'язки 2. Протокол 3. Аналітичні дослідження, складання прогнозу збуту та розробка політики ціноутворення 4. Вивчення рекламної діяльності 5. Розробка планів і робота з укладання договорів на реалізацію продукції Структура управління ЗЕД повинна бути гнучкою і адаптивною, здатною постійно змінюватись з урахуванням змін внутрішнього і зовнішнього середовищ, а також особливостей зовнішньоекономічної політики держав, на ринки яких виходить підприємство. Для розробки організаційної структури управління ЗЕД підприємства необхідно також виявляти і враховувати довгострокові тенденції у світовій економіці, перспективи розвитку її регіонів. В сучасних умовах проектування організаційної структури управління ЗЕД набуває особливо важливого значення як з теоретичної, так і з практичної точки зору.
Список використаної літератури: 1. Гребельник О.П. Основи зовнішньоекономічної діяльності: Підручник. - Київ: Центр навчальної літератури, 2004.-384с. 2. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств: Підручник для вузів /І.В. Багрова, Н.І. Редіна, В.Е. Власик, О.О. Гетьман; За ред. д-ра екон.наук, проф. І.В. Баrрової.- Київ, Центр навчальної літератури, 2004.- 580с. 3. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства: Навчальний посібник/ Ю.В. Макогон, В.С. Рижиков, С.В. Касьянюк, О.О. Коваленко, В.М. Грідасов, С.В. Чемерис, А.В. Гончарова/ За ред. д.е.н., проф. Ю.В. Макогона.- Київ: Центр навчальної літератури, 2006.-424с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|