|
|
|
ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНОЇ АСОРТИМЕНТНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА
|
06.12.2012 18:40 |
Автор: Дімітрашко Катерина Ігорівна, студентка Одеського національного політехнічного університету
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
На даному етапі розвитку вітчизняної економіки все більшого значення у свідомості споживачів набуває структура продукції і можливість вибору «свого» товару з пропонованого асортименту. Саме тому управління асортиментом – один з головних напрямків діяльності кожного підприємства. Асортиментна політика є складовою товарної політики, а формування товарного асортименту є одним із засобів підвищення конкурентоспроможності підприємства. Проблема управління товарним асортиментом та асортиментною політикою досліджується багатьма відомими вченими, такими як: А. Хоскинг, М. Мескон, М. Альберт, С.М. Ілляшенко, В.Я. Кардаш та інші. Будь-яке підприємство, що виробляє яку-небудь продукцію або надає послуги, має свою номенклатуру продукції та свій асортимент. Номенклатура продукції — це перелік найменувань виробів, завдання по випуску яких міститься в плані виробництва продукції. Асортимент — це сукупність різновидів продукції за марками, найменуваннями, розмірами, типами, сортами, що відрізняються відповідними техніко-економічними показниками. Асортиментна політика – система заходів по визначенню переліку товарних груп, які мають найбільшу перевагу для успішної діяльності на ринку, і які забезпечують економічну ефективність діяльності підприємства в цілому. Основними задачами асортиментної політики є: задоволення потреб споживачів, завоювання нових покупців, оптимізація фінансових результатів підприємства. Основою успіху асортиментної політики є перш за все визначення потреби споживачів на конкретному ринку. Потреба споживачів — величина змінна. Вона залежить від цілого комплексу факторів, які впливають на неї. Це і соціальний статус, і рівень доходів населення, очікування, і навіть смаки, які є різні у кожної людини. Отже, підходити до розробки асортименту і номенклатури продукції чи послуг також потрібно комплексно і всебічно, з урахуванням всіх вище перерахованих факторів. Підприємство нездатне задовольняти потреби усіх верств населення одночасно. Виходячи на ринок, воно обирає сегмент господарювання і тим самим обирає контингент споживачів, який має свої особливості. Асортимент і номенклатуру потрібно розробляти з максимальним врахуванням цих особливостей. Це дає можливість розширити ринки збуту і завоювати нових покупців, що можливе лише у випадку стійкої позиції підприємства на ринку, досконалої рекламної кампанії та гарної репутації, і, звичайно, можливості задовольнити потреби нових споживачів. Ефективне впровадження і здійснення політики завоювання нових покупців сприяє подальшій стабілізації позиції підприємства на ринку і призводить до оптимізація фінансових результатів діяльності. В глобальному плані — асортимент є одним з вихідних і найважливіших пунктів здійснення ефективної діяльності підприємства, а вміла та розумна його розробка є однією із запорук успіху. В процесі формування товарної номенклатури суттєву роль відіграє ширина охоплення сегментів ринку (кількості різних категорій товарів) та її ємності, тобто кількості товарів в кожній категорії.
Література: 1. Амиров Ю. Д. Основы конструирования. Творчество, стандартизация, экономика. — М.: Изд-во стандартов, 1991. 2. Армстронг Г., Котлер Ф. Введение в маркетинг. — М.; СПб.; К.: Вильямс, 2000.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|