|
|
|
ОСНОВНІ СПОСОБИ ФОРМУВАННЯ НОВИХ РИНКІВ
|
05.12.2012 16:56 |
Автор: Подольчак Надія Ігорівна, кандидат економічних наук, Національний університет «Львівська політехніка»
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Новий ринок передбачає утворення та продукування чогось «нового», невідомого – нові товари, послуги, роботи, нові способи їх отримання тощо. Такий ринок утворюється від взаємодії нових попиту та пропозиції на нові товари, послуги чи роботи, які ще не існували до того, або яких ще у такий спосіб не виокремлювали чи таким чином не продавали. На основі аналізу наукової літератури [1,2,3,4] виділено такі способи формування «нових ринків» (рис. 1):
Рис. 1.Способи утворення нових ринків
- кардинально нові ринки – це ринки, які утворилися внаслідок створення нового товару, послуги чи роботи, що дало змогу задовольнити нові потреби споживачів чи у новий спосіб, внаслідок чого сформувалися нові споживачі. Приклад: ринок роботів, Face book; - нові ринки всередині вже існуючих – це ринки, що виникають в результаті виокремлення окремої (-их) ознаки існуючого товару (послуги, роботи) та акцентування на ній, не втрачаючи основного призначення. Приклад, компанія Kodak створила сторінку в Інтернеті, де її клієнти могли розміщувати свої фотографії та обмінюватися враженнями; - нові ринки, як результат взаємодії вже існуючих – це ринки, які виникли внаслідок використання потенціалу існуючих ринків для отримання нового або модифікованого продукту. Приклад: ринок мобільних телефонів – сучасні моделі телефону поєднують функції телефону, камери, комп’ютера, освічувальних пристроїв тощо; - нові ринки, як результат об’єднання вже існуючих – це ринки, що функціонують внаслідок поєднання існуючих ринків для утворення удосконаленого продукту. Приклад: ринок торгівельних центрів – об’єднання ринків роздрібної та гуртової торгівлі різногрупових товарів (харчових продуктів, промислових товарів, товарів легкої промисловості) та ринку розваг (кінотеатри, кафе, боулінги, ковзанки, дитячі лабіринти). Отже, формування нового ринку можливе у чотири способи: кардинально новий ринок, новий ринок у середині існуючого, новий ринок як результат взаємодії існуючих ринків та новий ринок як результат об’єднання існуючих.
Список використаної літератури: 1. Альошина С., Бочарський К. Теорія обмежень доктора Голдратта – [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://osvita.ua/add-education/articles/tehnol/9302/ 2. Тамберг В., Бадьин А. Семь принципов развития сетевого эффекта – [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.management. com.ua/marketing/mark229.html 3. Чан Ким, Рене Моборн. Стратегия голубого океана – [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://marketing.web-standart.net/node/49696 4. Теорія довгих хвиль М. Д. Кондратьева – [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://library.if.ua/books/4.htm
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|