|
|
|
МАРКЕТИНГ СЬОГОДЕННЯ: ЯКИЙ ВІН? МЕТОДИ ТА ЗАСОБИ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
|
05.12.2012 16:27 |
Автор: Андрущенко Наталія Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту та адміністрування Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ; Передереєва Олена, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ; Джерелюк Дарина, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
На сьогодні саме роль маркетингових досліджень виходить на перше місце й полягає в оцінюванні потреб, запитів і попиту споживачів, що сприяє створенню програми їх задоволення, ідентифікації та визначенню як проблем, так і можливостей фірми здійснити та оцінити свою маркетингову діяльність, оскільки виявити можливості фірми, посісти конкурентні позиції на конкретному ринку, знизити міру невизначеності і ризику, збільшити ймовірність успіху маркетингової діяльності неможливо без систематичного збирання та аналізу даних, пов’язаних з наявною ситуацією. Відомо, що маркетингові дослідження можуть бути постійними та разовими, виконуватись фірмою як самостійно, так і за допомогою спеціалізованих дослідницьких організацій. Ми поділяємо думку Войчак А. стосовно того, що при проведенні маркетингових досліджень є проблемні групи, які створюються на рівні вищого керівництва фірми, відділів маркетингу або маркетингових досліджень, а також спеціальні консультативні групи, до складу яких можуть бути залучені торговельні працівники, керівники відділів збуту та інші працівники фірми. Проведення маркетингових досліджень вимагає значних витрат. До того ж від їх результатів часто залежить можливість самого існування фірми в майбутньому [1].
Сам алгоритм маркетингових досліджень на сьогодні має такий вигляд
Рис. 1. Алгоритм маркетингових досліджень за М. Белявцем та В. Воробйовим [2].
У загальному вигляді маркетингові дослідження містять систематичний збір, обробку та аналіз даних щодо певних аспектів маркетингової діяльності телекомунікаційних підприємств для прийняття ґрунтовних управлінських рішень на основі системного аналізу компонентів зовнішнього середовища. Процес маркетингових досліджень є доволі складним і передбачає розробку докладного поетапного плану та його послідовне виконання. Якщо розбити процес маркетингових досліджень на етапи, то він буде мати такий вигляд. На першому етапі підприємство формує робочу гіпотезу та розробляє концепцію майбутнього дослідження. На другому етапі визначають вид інформації та найефективніші методи її збирання. На третьому етапі умовно виділяють три способи збору даних, а саме: спостереження, експеримент, опитування. На четвертому етапі дослідження маркетолог формує звіт та надає висновки та рекомендації щодо поставленої проблеми. І на останньому – п’ятому етапі на основі проведеного ґрунтовного аналізу керівником приймається управлінське рішення [3]. До інструментів маркетингових досліджень слід віднести фіксуючі прилади й анкету. До числа фіксувальних приладів можна зарахувати: диктофон; фотоапарат; відеокамеру-термометр; тонометр ; гальванометр ; тахістоскоп; аудіометр тощо [4]. На думку експертів, яка цілком поділяється нами, важливість маркетингових досліджень для ефективної роботи компаній не знизилась, а навпаки, за деякими показниками зросла. Так, важливими для діяльності компанії за результатами дослідження їх назвали 68% опитуваних. Цей показник, як показують підсумки попередніх опитувань, постійно зростає. Незважаючи на актуальність маркетингових досліджень, рівень розвитку галузі ще не можна вважати, на думку експертів, достатньо високим. За оцінками компаній, підсумки досліджень активно обговорюються на нарадах: з цим погоджуються 78% опитаних. А 74% підкреслили, що слідування рекомендаціям, за підсумками маркетингових досліджень, контролює топ-менеджмент компаній [5]. Тільки високий рівень маркетингових досліджень може забезпечити ефективне управління асортиментом та якістю товарів, системою їх розподілу, рекламою та стимулюванням збуту, тобто сприятиме подальшому вдосконаленню комерційної роботи в торгівлі. В умовах кризової економіки маркетингове дослідження є, безумовно, актуальним і необхідним для зниження ступеня невизначеності ринкової інформації та для уникнення керівниками прийняття помилкових управлінських рішень. Для одержання необхідної інформації необхідно знати специфіку й технологію проведення маркетингових досліджень, сучасні методи дослідження, залучати висококваліфікованих фахівців, що, водночас, зменшує ризик одержання непотрібної зайвої інформації та виникнення невиправданих витрат на їх проведення [3]. Таким чином, зробивши аналіз вищенаведеного, можна стверджувати, що маркетингові дослідження дозволяють здійснити не лише планування та прогноз розвитку ринкової ситуації, а і розробку відповідних заходів маркетингового впливу на ринок з метою забезпечення ефективності як виробничо-збутової, так і науково-технічної [6].
Список використаної літератури: 1. Войчак А. В. Маркетингові дослідження . Навч.-метод. посібник. /Войчак А. В.– К.: КНЕУ, 2001. – 119 с. 2. Балабанова Л. В. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика . Навч. посібник. / Л. В. Балабанова,А. М. Германчук – К. : ВД «Професіонал», 2004. – 288 с. 3. Ковшова І. О. Формування процесу маркетингових досліджень на підприємстві. / І. О. Ковшова, І. А. Гриджук // –2011. – №2. – 62 – 64 c. 4. Белявцев М. І, Маркетинговий менеджмент : Навч. посiбник. / М. І. Белявцев, В. Н. Воробйов К. - : Центр навчальної літератури, 2006р. – 407 с. 5. Житник О.. Маркетингові дослідження в Україні: тенденції та прогнози. / О. Житник // Маркетинг в Україні . - 2011р. - №1 – 5 – 8 c. 6. Вачевський М. В., Промисловий маркетинг. Основи теорії і практики. Навч. Посібник . / М. В. Вачевський, В. Г. Скотний, О. М. Вачевський.. – К.: Центр начальної літератури - 2004р. – 256с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|