|
|
|
ВИКОРИСТАННЯ SWOТ-АНАЛІЗУ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ КОНКУРЕНТНОЇ ПОЗИЦІЇ ЛІДЕРА ПИВО-БЕЗАЛКОГОЛЬНОЇ ГАЛУЗІ
|
12.10.2012 12:52 |
Автор: Шереметинський Михайло Анатолійович, асистент кафедри менеджменту Національного університету харчових технологій
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
SWOТ-аналіз - це аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища організації. Аналізу підлягають сильні сторони (Strength), слабкі сторони (Weakness) внутрішнього середовища, а також можливості (Opportunities) і загрози (Threats) зовнішнього середовища організації. Методологія SWOT-аналізу передбачає спочатку виявлення сильних і слабких сторін, можливостей і загроз, після цього встановлення зв'язків між ними, які в подальшому можуть бути використані для формулювання стратегії розвитку та функціонування організації. В основі даної методології аналізу покладена теорія М. Портера про конкурентоспроможність організації у власній галузі. Процес SWOT-аналізу проводять на основі аналізу діяльності організації за допомогою нижче приведених блоків питань. Використаємо представлену методику для визначення конкурентної позиції одного з лідерів пиво-безалкогольної галузі - ПАТ “Оболонь”. Для цього опишемо сильні та слабкі сторони діяльності, можливості та потенціал, та згрупуємо їх в матрицю можливостей та загроз (SWOT- аналіз) ПАТ “Оболонь”. Дані наведено в таблицях 1-3.
Виходячи із оцінки внутрішнього стану ПАТ “Оболонь” та досліджень зовнішнього оточення, проведемо SWOT-аналіз для ПАТ “Оболонь”.
На основі визначених місії, цілей підприємства, зовнішніх та внутрішніх факторів впливу відбувається формування стратегічного набору (формування корпоративних стратегій та стратегій на рівні стратегічного господарського підрозділу). Після того, як визначена загальна ідея розвитку підприємства, стає можливим побудувати функціональні стратегії реалізації загальної ідеї. Для цього потрібно переписати всі проблеми та переваги, які є у ПАТ “Оболонь” та вказати найбільш загальні рішення для них. Потім ці рішення деталізуються за функціональними напрямками: виробництво, фінанси, маркетинг, кадри, організаційна культура та доводяться до кожного функціонального керівника. Набір функціональних стратегій розвитку ПАТ “Оболонь”: У виробництві: • забезпечення дотримання технічних стандартів виготовлення продукції, її високої якості; • проведення подальшого удосконалення, модернізації, модифікації технічного оснащення та підвищення загального рівня фондоозброєності праці. У маркетингу: • подальше удосконалення та посилення маркетингової політики; • збільшення потужності маркетингової збутової політики; розширення каналів розподілу продукції та ринків збуту; вихід на нові сегменти ринку та на нові ринки; • вдосконалення маркетингових комунікацій. У фінансах: • дотримання курсу стабільності основних фінансових показників; • поступове збільшення прибутку та рентабельності. У кадрах: • забезпечення збереження раціонально підібраного та розставленого персоналу; • випередження темпів приросту продуктивності праці над рівнем заробітної плати; • налагодження більш досконалої системи стимулювання праці. В організаційній культурі: • проводити роботу зі створення та застосування норм організаційної поведінки; • підвищити готовність колективу до змін; • переконати трудовий колектив працювати як єдина команда, що має спільні цілі, досягнення яких призведе до задоволення потреб кожного працівника. Як бачимо, функціональні стратегії лише дозволяють швидше та раціональніше досягти загальної мети ПАТ “Оболонь”: підвищення рівня прибутковості, високого рівня культури, професіоналізму управління.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|