|
|
|
ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА «НЕМИРІВСЬКИЙ КОМБІНАТ КООПЕРАТИВНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ»
|
31.05.2012 22:00 |
Автор: Тернова Алла Станіславівна, кандидат технічних наук, доцент, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ; Кононенко Л.М., Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Товарна політика є невід'ємною складовою єдиної маркетингової політики підприємства. У поєднанні із ціновою політикою, політикою просування та збуту вона складає тактичний рівень управління підприємством. Метою дослідження є виявлення існуючих проблем, які пов’язані з формуванням ефективної товарної політики «Немирівського комбінату кооперативної промисловості» та пошук шляхів щодо їх усунення. Сукупність засобів впливу на споживачів за допомогою товару пов'язують з поняттям товарної політики підприємства. До її складових відносять: якість товару або послуги, властивості товару, його дизайн, марковання, формування, аналіз та управління товарним асортиментом, рішення щодо товарної номенклатури, інноваційну діяльність підприємства [1]. Основою виживання підприємств в умовах ринкової економіки є виготовлення такої продукції, яку дійсно потребує споживач та забезпечення її конкурентоспроможності для захисту фірми від конкурентів. Підприємство «Немирівський комбінат кооперативної промисловості» веде свою діяльність в основному на ринку м. Немирів та в Немирівському районі. Щодо товарної номенклатури підприємства, то вона представлена як продукцією, яку безпосередньо виготовляє комбінат, так і продукцією, реалізацією якої підприємство займається. Підприємство «Немирівський комбінат кооперативної промисловості» займається виробництвом декількох асортиментних груп товарів, таких як: хліб та хлібобулочні, кондитерські вироби; макаронні та круп’яні вироби; рибні продукти; олійно-жирові продукти; виробництво дерев’яних та пластикових конструкцій. Як видно, діяльність підприємства значно диверсифікована і спрямована на різні сегменти споживачів. Це, в свою чергу, є вигідним для підприємства, оскільки воно веде свою виробничу та торговельну діяльність на досить вузькому географічному ринку і подібних йому конкурентів поблизу немає. Також шляхом диверсифікації підприємство «Немирівський комбінат кооперативної промисловості» значно зменшує ризики, що, в свою чергу, зменшує загальний ступінь ризику товарного портфеля в цілому. Одним з основних видів діяльності комбінату є виробництво хліба, хлібобулочних та кондитерських виробів. Дане підприємство є одним із кращих підприємств харчової промисловості району. Щоденно випікається 4,5 тонни хліба, 25 видів кондитерських виробів [2]. На сьогоднішній день хліб постачається в підприємства Немирівського району та в торговельні точки м. Вінниці і користується стійким попитом у споживачів. Незважаючи на достатньо стійкі позиції підприємства, існують наступні проблеми формування його товарної політики: - недостатній рівень модернізації виробничих потужностей підприємства та неповне їх використання у виробничо-технологічному процесі; - не повністю налагоджена система розподілу продукції; - вузький асортимент товарів, виробництвом та реалізацією яких займається підприємство. Для вирішення вищевказаних проблем та покращення свого становища на ринку підприємству «Немирівський комбінат кооперативної промисловості» необхідно обрати альтернативну стратегію, яка могла б дати необхідні результати. Відповідно до матриці Ансоффа підприємству можна рекомендувати стратегію «новий ринок» - вийти з існуючими товарами на нові географічні ринки збуту: в населені пункти Гайсинського, Іллінецького, Липовецького та Вінницького районів. Крім того, підприємство може поглибити свою диверсифікацію шляхом виробництва таких меблів, як столи та стільці, оскільки в наявності є виробничі потужності для виготовлення даних видів товарів, які використовуються неповною мірою, а також налагоджена система постачання матеріалів та сировини від існуючих постачальників. Таким чином, застосувавши дані стратегії, підприємство «Немирівський комбінат кооперативної промисловості» зможе покращити своє становище на ринку та вирішити основні вищевказані проблеми, оскільки збільшиться оборот товарів, відбудеться залучення нових сегментів споживачів та освоєння нових ринків збуту.
Список використаної літератури: 1. Ілляшенко С.М. Товарна інноваційна політика. Підручник. - Суми: Університетська книга, 2007.- 281 с. 2. http://nemirivskiy-kombinat-kooperativnoyi-promislovosti.bg.ua/
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|