|
|
|
ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ ВАТ «ГАЙСИНХЛІБ»
|
30.05.2012 15:28 |
Автор: Сіренко Світлана Олександрівна, кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри товарознавства та маркетингу Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ; Жарлінська Раїса Григорівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри товарознавства та маркетингу Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ; Штовбань Вікторія Олександрівна, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Ринок хлібобулочних виробів є одним з найважливіших, тому що хліб і хлібні вироби в харчовому раціоні слов'ян є щоденними продуктами. Особливе місце хліба в харчуванні визначає необхідність чіткої орієнтації виробника і споживачів в розвитку асортименту на майбутнє. Товарний асортимент — це група товарів, тісно пов'язаних між собою схожістю принципів функціонування, продажем одним і тим самим групам покупців, реалізацією через аналогічні канали збуту або належністю до одного й того самого діапазону цін [1]. Мета дослідження полягає у визначенні та обґрунтуванні шляхів покращення існуючого стану товарного асортименту хліба та хлібобулочних виробів на ВАТ "Гайсинхлiб". Основними видами діяльності ВАТ «Гайсинхліб» є виробництво таких товарів, як: вироби хлібобулочні, в тому числі здобні;борошняні кондитерські вироби, в тому числі тістечка та пряники. ВАТ "Гайсинхлiб" виробляє хлiбобулочнi вироби та реалiзує їх через торгову мережу приватних пiдприємцiв. Мають вплив на виробництво хлiбобулочних виробiв пори року. Зростання виробництва спостерігається в весняно-лiтнiй перiод. В зимовий перiод в зв'язку з низьким попитом населення на хлiбобулочнi вироби спостерiгається спад виробництва. Для визначення шляхів оптимізації товарного асортименту ВАТ «Гайсинхліб» нам необхідно здійснити АВС-аналіз за даними по обсягах виробництва та продажу у 2011 році.
Структура асортименту хлібобулочних виробів, що виготовляються ВАТ «Гайсинхліб» у 2011 році
За результатами проведеного АВС-аналізу до групи «А» увійшли такі асортиментні групи як хліб пшеничний «Звичайний», хліб пшенично-житній «Зернятко», які приносять основний дохід підприємства. Товари групи «В» - це хліб білий з борошна пшеничного, батон нарізний молочний, булочка «Здоров'я», булочка з крихтою, булочка для гамбургерів. Ці товари складають основу асортименту продукції та приносять досить суттєвий дохід. Їх не можна залишати без уваги. Попит на ці вироби доволі стійкий, а цінова категорія – середня. Щодо товарів групи «С» - вони служать «доповненням» основного асортименту, приносять лише 5-10% загального доходу при цьому кількісно представляють собою найбільшу частину асортименту (близько 40%). У нашому випадку такими товарами є булочки „Їжачок", булочки з маком, торт "П'яна вишня", торт «Кавовий», торт "Кошик з полуницями", торт "Празький", тістечко "Трубочка заварна з кремом", тістечко "Кільце пісочне", тістечко «Корзинка з шоколадною крупою», тістечко "Лимонне", тістечко "Корзинка з білковим кремом". З огляду на це, необхідно розширити асортимент товарів групи «А» шляхом збільшення обсягу їх виробництва. Дана група товарів користуватиметься попитом завжди, оскільки хліб є продуктом повсякденного вживання населення. Тому нарощення обсягу випуску даних видів хліба буде ефективно впливати на збільшення обсягів отриманого прибутку від реалізації.
Список використаної літератури: 1. Гаркавенко С. С. Маркетинг: Підруч. для студ. екон. спец. вищ. навч. закл. - К.: Лібра, 2004. - 712 с. 2. http://acc.smida.gov.ua/emitents/zvit_menu.php?id=5916&forma=BUS_ TEXT&zvit_type=vat177&kod=00375740
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|