|
|
|
ПРОБЛЕМИ ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СІЛЬСЬКИХ АПТЕЧНИХ ЗАКЛАДІВ
|
30.05.2012 15:10 |
Автор: Боровик Петро Миколайович, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів і кредиту Уманського національного університету садівництва; Боровик Олександра Миколаївна, бухгалтер; Стеценко Наталія Володимирівна, студентка Уманського національного університету садівництва
|
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;] |
Невід’ємною складовою соціальної сфери села є аптечні кіоски (насамперед – комунальної власності) та фельдшерсько-акушерські пункти. Саме ці заклади дозволяють жителям порівняно невеликих населених пунктів отримувати першу допомогу у разі виникнення проблем зі здоров’ям. При цьому, на відміну від безкоштовних державних лікувальних послуг, продаж медпрепаратів у сільській місцевості в Україні оподатковується. Оподаткування операцій з продажу медпрепаратів на селі з одного боку дозволяє державі мобілізувати певну частку доходів та регулювати діяльність зазначених установ, а з іншого створює перешкоди на шляху купівлі ліків сільськими жителями. Як свідчать результати аналізу, нині в сільській місцевості в Україні продаж населенню медикаментів та супутніх товарів здійснюють районні аптеки комунальної власності та їх аптечні кіоски. При цьому вони наразі сплачують до бюджетів податок на прибуток підприємств, ПДВ з реалізації всіх товарів крім медикаментів та продукції лікувального призначення, податок на доходи фізичних осіб (із заробітної плати найманих працівників), а також плату за ліцензії на здійснення торгівлі медпрепаратами та деякі інші податки, частка яких у розмірі податкових виплат зазначених суб’єктів є вкрай низькою. Крім того, чинне податкове законодавство передбачає, що аптечні заклади, які функціонують у сільській місцевості в разі реалізації товарів у розмірах понад 75 тис. грн на рік у кожній точці, торгівлі медпрепаратами і супутніми товарами в обов’язковому порядку повинні мати реєстратори розрахункових операцій (РРО) [1; 2]. При цьому, з року в рік в сільських аптечних закладах України помітно зростає розмір витрат, пов’язаних з обслуговуванням реєстраторів розрахункових операцій, що є наслідком з одного боку – збільшення їх кількості, а з іншого – зростання витрат на обслуговування РРО внаслідок використання застарілих їх моделей, які потребують додаткових витрат. Крім того, в окремих аптечних пунктах, розміщених у депресивних селах, що плата за ліцензію на торгівлю медпрепаратами та плата за обслуговування РРО суттєво перевищує розміри прибутку від їх операційної діяльності. Таким чином, чинна система оподаткування вітчизняних районних аптечних закладів комунальної власності, примушує їх закривати аптечні кіоски, що функціонують в сільській місцевості. Причиною такого явища, насамперед є плата за ліцензії на торгівлю медпрепаратами та необхідність, відповідно до вимог чинного законодавства, використовувати в їх діяльності РРО, плата за обслуговування яких у порівняно високих розмірах щомісяця виплачується комерційним структурам [1; 2]. Перелічене зумовлює необхідність зменшення податкового навантаження на аптечні пункти, що продають медпрепарати сільським жителям. На перший погляд, це можна зробити звільнивши працівників сільських аптечних пунктів від сплати податку з доходів фізичних осіб (ПДФО) [3]. В той же час, звільнення їх від сплати ПДФО зумовить суттєві перекоси в системі оподаткування, чого допускати не слід. Тому, на наше переконання, нині держава, в комплексі практичних заходів направлених на стимулювання розвитку сільських територій, повинна звільнити сільські аптечні заклади комунальної власності від обов’язкового ліцензування та від використання в їх діяльності, незалежно від обсягів виручки, реєстраторів розрахункових операцій.
Список використаної літератури: 1. Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2010 року № 1336 – [Електронний ресурс] – Режим доступу: – // Ліга: еліт Закон Соруright: ІАЦ «Ліга». – 2012. 2. Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг : Постанова Кабінету Міністрів України від 23.08.2010 року № 1336 – [Електронний ресурс] – Режим доступу: – // Ліга: еліт Закон Соруright: ІАЦ «Ліга». – 2012. 3. Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755VІ – [Електронний ресурс] – Режим доступу: – // Ліга: еліт Закон Соруright: ІАЦ «Ліга». – 2012.
E-mail: borovik@mediat.com.ua |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|