|
|
|
КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГУ ВИРОБНИЧОГО ПІДПРИЄМСТВА
|
30.05.2012 09:22 |
Автор: Жарлінська Раїса Григорівна, кандидат економічних наук Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ; Тімошевська Оксана Вікторівна, магістрант Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Формування ринкових відносин вимагає від виробників товарів звертати все більшу увагу на маркетингові методи, які використовуються при управлінні виробництвом. Варто відмітити, що нині жодне підприємство не може повноцінно функціонувати без служби маркетингу і без ретельної розробки комплексу маркетингу, оскільки підприємству необхідно знати який товар, в якому об’ємі та за якою ціною необхідно виготовляти та реалізовувати. Процес маркетингового управління виробничим підприємством вимагає вирішення питань, які можна згрупувати таким чином : 1. Питання інформації, без якого неможливе проведення досліджень ринку (аналіз макросередовища, споживчого та промислового ринку, вивчення попиту, сегментування ринку, вибір цільових ринків, позиціювання товарів на ринку); 2. Питання формування і використання комплексу маркетингу, а саме його елементів: товар, ціна, місце та просування; 3. Питання управління маркетинговою діяльністю, а саме планування та контроль. Маркетингова діяльність виробничого підприємства неможлива без аналізу та реалізації комплексу маркетингу, який забезпечує ефективну роботу з ринком. Нами досліджувався комплекс маркетингу виробничого підприємства ДП «Вінницятрансприлад», метою діяльності якого є забезпечення залізниць та відправників вантажу продукцією, що необхідна для перевезення вантажів та пасажирів усіма видами транспорту. Головним елементом комплексу маркетингу є товар, який виробляється підприємством. Нині ДП «Вінницятрансприлад» виготовляє та здійснює реалізацію близько 65 найменувань продукції, яка користується попитом не лише на території України, але й за кордоном. Асортимент товарів досить широкий і складається з двох груп, а саме: продукція виробничого призначення та товари широкого вжитку. Однією з основних задач маркетингу є встановлення оптимальної ціни на продукцію, як для підприємства, так і для кінцевого споживача. Дане підприємство діє на ринку чистої монополії, тобто роль продавця виконує держава, товарів замінників немає, ступінь чутливості до дій конкурентів – низький, оскільки конкуренти відсутні. При встановлені цін на свою продукцію підприємство використовує метод «витрати плюс прибуток», тобто до витрат виробництва додається незначна надбавка, сума запланованого прибутку. Третім елементом комплексу маркетингу є «Місце», сутність якого полягає в забезпеченні доставки товару цільовій групі споживачів у потрібне місце і час. ДП «Вінницятрансприлад» реалізовує свою продукцію зі складів підприємства та фірмового магазину. Це свідчить про те, що керівництвом даного підприємства було обрано маркетинговий канал нульового рівня, що пояснюється виробництвом вузькоспеціалізованих товарів. Серед безлічі форм просування товару досліджуване підприємство використовує особистий продаж, прямий маркетинг та фірмову торгівлю. Як підсумок зазначимо, що правильне поєднання та використання всіх елементів комплексу маркетингу державного підприємства гарантуватиме йому завоювання свого сегменту споживачів та закріплення лідируючих позицій на ринку.
Список використаної літератури: 1. Франчук В.І. Основи сучасного маркетингу:[навч.посіб.] ∕ В.І. Франчук, І.Ю. Копєлєв, Є.М.Палига та ін. – Львів: Тріада плюс, 2006.-144с. 2. http://www.economy-confer.com.ua/full_article/1049/ 3. http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/APE/2010_4/APE-2010-04/94-101.pdf.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|