|
|
|
ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ФРАНЧАЙЗИНГУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
|
25.05.2012 12:24 |
Автор: Лев Наталія Юріївна, студентка Національного університету «Львівська політехніка»
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ] |
В країнах з розвинутою ринковою економікою малий та середній бізнес є основою та каталізатором розвитку прогресивних ідей в бізнесі. Франчайзинг є однією із найкращих бізнес–моделей у світі, яка допомагає успішно розвивати малий та середній бізнес. Ринок франчайзингу тільки зароджується в Україні та потребує консолідованих зусиль різних громадських об’єднань, підприємств, фінансових інститутів, державних структур і медіа. Сутність франчайзингу полягає в наданні одним суб'єктом підприємницької діяльності (франчайзером) права на здійснення визначеної діяльності з використанням його торговельної марки, технологій, ноу-хау, інших об'єктів інтелектуальної власності (франшизи) іншому суб'єкту підприємництва (франчайзі) впродовж установленого терміну на обмеженій території та на визначених умовах [1]. В Україні за системою франчайзингу працюють іноземні та вітчизняні торгові марки. Проте передові позиції займають компанії, які представляють іноземні франшизи. Франчайзинг є способом міжнародного кооперування. Основними причинами розширення ринку франчайзингу в Україні є: зростання безробіття, розподіл бюджетних коштів для підтримки бізнесу на користь великих коропорацій та фінансово – промислових груп; зниження вартості нерухомості та орендної плати. Франчайзинг має ряд переваг, він дозволяє значно знизити витрати на дослідження ринку чи впровадження виробництва. Як метод ведення бізнесу франчайзинг передбачає створення однорідних підприємств, що мають єдину торговельну марку (товарний знак) і дотримуються однакових умов, форм, методів продажу, мають єдині вимоги до якості і ціни [2]. Таким чином, за фіксовану плату франчайзі отримує кваліфіковану допомогу, яка за інших умов є для нього недоступною. Переваги отримує і франчайзер, адже нові ринки збуту освоюються фактично без значних капіталовкладень [3]. Однак незважаючи на велику кількість переваг на даний момент існує багато проблем, які перешкоджають швидкому та ефективному впровадженню та розвитку франчайзингу на українському ринку: необізнаність підприємців з основними принципами ведення бізнесу на умовах франчайзингу; недосконалість нормативно-правової бази (відсутність чітко окреслених понять та суперіччя у різних законодавчих актах, що призводить до збільшення кількості судових позовів щодо ведення бізнесу на умовах франчайзингу); значна вартість франшизи у порівнянні з низькою купівельною спроможністю покупців; недостатня кількість кваліфікованих спеціалістів у сфері франчайзингу; cкладні умови ведення бізнесу. Вирішенням існуючих проблем може стати: підняття питання розробки законодавчих актів щодо франчайзингу перед представниками законодавчої влади; cтворення органу контролювання діяльності ринку франчайзингу; впровадження програми навчання спеціалістів в сфері франчайзингу та залучення до неї іноземних фахівців.
Список використаної літератури: 1. Кузьмін О., Мирончук Т. Методика оцінювання економічної ефективності створення і діяльності франчайзингових підприємств // Актуальні проблеми економіки. – 2005. – № 11. – С. 56–65. 2. Ляшенко В.И. Развитие франчайзингового режима в Украине // Вісник економічної думки України. – 2007. – № 1. – с. 79–85. 3. Should you buy an established or an emerging franchise? - [Електронний ресурс].: Режим доступу до ресурсу: http://www.franchise.net.au/
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|