|
|
|
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОЇ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ
|
25.05.2012 12:18 |
Автор: Кушнірук Олена Юріївна, студентка Національного університету «Львівська політехніка»
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ] |
Поява новітніх комунікаційних засобів, зокрема Інтернету, призвела до великих змін у галузі організації та ведення комерційної діяльності, пов’язаних із виникненням електронної торгівлі. Під електронною комерцією розуміються будь-які форми ділових угод, при яких взаємодія сторін здійснюється електронним способом замість фізичного обміну чи безпосереднього фізичного контакту. У результаті такої взаємодії право власності чи користування товаром або послугою передається від однієї особи до іншої [1]. До електронної комерції відносять електронний обмін інформацією, електронний рух капіталу, електронну торгівлю, електронні гроші, електронний маркетинг, електронний банкінг, електронні страхові послуги тощо [2]. Міжнародна електронна комерція взяла свій початок із США, проте з кожним днем стає все популярнішою в країнах Європи та в Україні. За допомогою електронної комерції набагато швидше здійснюються операції з купівлі-продажу товарів та послуг. Споживачі та представники малого і середнього бізнесу можуть значно зекономити свій час завдяки проведенню банківських операцій через Інтернет. Така модель бізнесу як міжнародна електронна комерція не лише значно пришвидшує проходження ланцюжка «виробник-постачальник-дистриб’ютор» за допомогою мережі Інтернет та сприяє підвищенню результативності збутової діяльності і комерційних операцій підприємства. В умовах активного розвитку міжнародного поділу праці та спільної підприємницької діяльності, електронна комерція відіграє дуже важливу роль у відносинах підприємств, які працюють над створенням спільного товару. Підприємства зацікавлені в електронній комерції з дуже простої причини - електронна комерція дозволяє збільшити прибуток. Всі переваги електронної комерції можуть бути виражені одним реченням: «Електронна комерція може збільшити продажі та зменшити витрати». Рекламна кампанія, ефективно проведена в Інтернеті, дозволяє навіть маленьким підприємствам донести інформацію про свої товари чи послуги до покупця в кожній країні і по всьому світу. Підприємство може використовувати електронну комерцію для досягнення вузьких сегментів ринку, територіально розташованих на значній відстані один від одного. Інтернет особливо зручний для створення віртуальних спільнот, які стають ідеальними цільовими ринками для особливих типів товарів або послуг. Проте незважаючи на велику кількість переваг, які має міжнародна електронна комерція, слід відзначити, що її розвиток вимагає значних інвестицій у програмне забезпечення, апаратні засоби, укомплектування персоналом, а також навчання працівників [3]. Також компанії хочуть бути впевненими, що інвестиції в електронні системи торгівлі зможуть окупити себе і будуть приносити прибуток, що не завжди можна спрогнозувати та прорахувати. Крім того, виникає потреба у захисті інформації компанії і клієнтів від неправильного чи зловмисного використання, що потребує додаткових витрат. Вирішення проблеми створення надійної основи для швидкого росту міжнародної електронної комерції можна досягнути шляхом інвестицій в інфраструктуру електронної комерції, вільної і відкритої торгівлі, цілковитої інтерактивної довіри, а також захисту інтелектуальної власності та вдосконалення нормативно - правової бази України.
Список використаної літератури: 1. Успенский И. Энциклопедия Интернет-бизнеса. – Спб.: Питер, 2001. – 432с. 2. Електронна комерція/[Електронний ресурс]: Режим доступу до ресурсу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Електронна_комерція 3. Маєвська А.А. Електронна комерція і право. Навчально-методичний посібник. Уклад. А. А. Маєвська -Х. : 2010. - 256 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|