|
|
|
ОБЛІКОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСУ ФІНАНСОВОГО ПЛАНУВАННЯ І БЮДЖЕТУВАННЯ ДОХОДІВ ОПЕРАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ
|
21.05.2012 10:33 |
Автор: Пилипчук Наталія Миколаївна, асистент кафедри фінансового аналізу і контролю Київського національного торговельно-економічного університету
|
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;] |
Стратегічним завданням поточного етапу розвитку національної економіки є стабілізація позитивних тенденцій зростання та виведення національної економіки на якісно новий рівень розвитку. Реалізація зазначеного завдання полягає у зростанні ефективності діяльності суб’єктів господарювання, - виробників валового внутрішнього продукту, розмір якого обумовлює, як макроекономічні показники системи національних рахунків, так і стан національної економіки в цілому. Торговельні підприємства забезпечують зв'язок між товаровиробником та її споживачем, а отже, від ефективної їх діяльності залежить стабільність збуту готової продукції виробників та задоволення потреб споживачів. У свою чергу ефективність діяльності торговельних підприємств залежить від якості інформації, на підставі якої приймаються управлінські рішення. Дослідження оперативності надходження інформації для потреб управління займає актуальне місце в наукових публікаціях. Провідними науковцями української економічної науки в основному досліджуються питання управління витратами. На жаль, мало уваги приділяється призначенню і функціям доходів для потреб управління. На думку переважної більшості науковців у результаті поєднання функцій планування і контролю виникла система бюджетування, яка, у свою чергу, оптимізує процес прийняття управлінських рішень та дає можливість оцінювати наслідки цих рішень. На думку Тарасюка М.В. сутнісними характеристиками бюджетування є: є кількісний вираз стратегії підприємства, інструмент, що забезпечує її імплементацію; управлінська технологія; система збору, аналізу та обробки інформації про внутрішнє та зовнішнє середовище; процес складання бюджетів алокації фінансових, матеріальних і нематеріальних ресурсів по підприємству в цілому та по центрам фінансової відповідальності; розробка системи бюджетів здійснюється за допомогою комплексу взаємопов’язаних методів, засобів, форм і організаційних структур. Найбільш об'єктивну оцінку підприємницької діяльності, можливість своєчасного виявлення слабких місць, забезпечення адаптації підприємства до зовнішніх змін, а також здатність гнучко реагувати на зміни дає саме бюджетування. Воно базується на загальній концепції розвитку підприємства, більш детально розробляє економічний і фінансовий аспект стратегії і являє собою єдину систему взаємопов'язаних технічних, організаційних і економічних змін на визначений період часу. На жаль, для керівників вітчизняних підприємств процес бюджетування на рівні підприємства залишається не зовсім зрозумілим. Спостерігається повна відсутність взаємозв'язку цілей довгострокового і короткострокового періодів або часткове їх відображення у деяких бізнес-планах. Крім того, відсутні ґрунтовні дослідження бюджетування в сфері торгівлі. Сьогодні однією з головних проблем управлінського обліку на багатьох торговельних підприємствах є низький рівень релевантності й оперативності інформації про витрати обігу, виручку і прибутки, що необхідна керівнику підприємства для здійснення оперативного планування і контролю. Інакше кажучи, інформаційні потоки, які породжуються у системі управлінського обліку: - не завжди своєчасні та адекватні дійсним інформаційним потребам системи управління; - характеризуються значною кількістю перекручень, які нагромаджують¬ся під час передачі повідомлень з центрів відповідальності підприємства до рівня вищого управління. З метою усунення зазначених недоліків, які найчастіше стосуються торговельних мереж, пропонується застосувати комп’ютерні інформаційні системи управління.
e-mail: ngolub@inbox.ru |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|