:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ОБСЛУГОВУЮЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО СТРУКТУРНИХ КОМПОНЕНТІВ :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ОБСЛУГОВУЮЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО СТРУКТУРНИХ КОМПОНЕНТІВ
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ОБСЛУГОВУЮЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО СТРУКТУРНИХ КОМПОНЕНТІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ ОБСЛУГОВУЮЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО СТРУКТУРНИХ КОМПОНЕНТІВ

 
17.04.2012 23:48
Автор: Касянова Людмила Петрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту Донбаського державного технічного університету; Альохіна Марія Дмитрівна, студентка Донбаського державного технічного університету
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
Підвищення соціально-економічного значення фактора часу в сучасному житті спричинилося до жорсткої вимоги скоротити витрати часу на придбання товарів, змінило уявлення про якість торгівлі і торговельних послуг. Саме тому сьогодні особлива увага повинна надаватися впровадженню прогресивних систем торговельного обслуговування [3]. Це зумовлює виняткову увагу керівників торговельних підприємств до ефективного управління технологічними й організаційними змінами, а особливо – до алгоритмів визначення та використання їхніх потенційних можливостей. Тому проблема обслуговування на торговельному підприємстві та фармування й оцінки обслуговуючого потенціалу є досить актуальною в сучасних умовах розвитку економіки та господарства.
Визначення поняття «обслуговуючий потенціал», його компонентів та структурних взаємозв’язків між ними, а також формування моделі обслуговуючого потенціалу; визначення ролі обслуговуючого потенціалу в діяльності сучасного торговельного підприємства є метою даного дослідження.
У сучасних умовах торговельне обслуговування слід розглядати як системну структуру, що дозволяє забезпечити високу культуру у відносинах з покупцями, більш повно реалізувати професійні якості персоналу, застосовувати сучасні технології та інформаційний вплив у процесі продажу і сприяє значному підвищенню конкурентоспроможності роздрібного торговельного підприємства [1]. Безпосередньо поняття обслуговуючого потенціалу доволі складно знайти в науковій літературі. Проблемами обслуговування на торговельному підприємстві з точки зору використання його можливостей та наявності резервів займалися Апопій В.В., Бачевський Б.Є., Мазаракі А.А., І.Ансофф, Р.Келлі, Т.Коупленд та ін. Стосовно торговельного підприємства, «обслуговуючий потенціал» розглядають як одну із важливіших динамічних характеристик діяльності торговельного підприємства, яка одночасно відображає стан підприємства щодо вимог зовнішнього й внутрішнього середовищ та використовують для оцінки його роботи. Інакше кажучи, торговельні підприємства використовують свій обслуговуючий потенціал для зростання обсягів товарообігу, залучення постійних клієнтів, підвищення показників ефективності діяльності підприємства та конкурентоспроможності, розширення ринків збуту [2].
Дослідження існуючих публікацій дало змогу дати визначення поняттю обслуговуючого потенціалу як сукупність наявних ресурсів торговельного підприємства та груп показників його діяльності, що здатні максимально задовольнити потреби споживачів до якості обслуговування, при цьому забезпечуючи ефективне функціонування підприємства та відповідаючи його місії та цілям з метою максимізації прибутків, завоювання і стабілізації ринкових позицій та конкурентних переваг.
Внаслідок відсутності в економічній науці єдиного погляду на обслуговуючий потенціал, існують значні розбіжності у визначенні його структурних компонентів. На наш погляд, доцільніше підходити до розробки компонентів обслуговуючого потенціалу системно. Обслуговуючий потенціал представляє собою перетинання таких складових загального потенціалу підприємства як трудовий потенціал (кадровий), маркетинговий потенціал, інноваційний, фінансовий та виробничій (техніко-технологічний) з боку забезпечення ними процесу обслуговування покупців та задоволення їх потреб. При цьому кожна складова характеризується індивідуальними показниками.
Фінансовий потенціал в даному випадку виступає джерелом здійснення торгової діяльності підприємства, а отже й обслуговування. Тобто це основні, оборотні фонди підприємства, його капітал. Інноваційний потенціал являє собою систему формування прогресивної стратегії ведення бізнесу, використання новітніх ефективних методів організації процесу обслуговування. Трудовий потенціал представлений обслуговуючим персоналом підприємства. Маркетинговий потенціал має найбільш широкий перелік компонентів обслуговування. Технологічний потенціал відповідає за оцінку технології обслуговування на підприємстві (рис.1).
На рисунку 1 наведена модель обслуговуючого потенціалу торговельного підприємства, яка включає його основні структурні компоненти і взаємозв’язки між ними. Ця модель відображає наступні особливості обслуговуючого потенціалу:
 - обслуговування має бути обов’язково спрямоване на споживача, задоволення його потреб та завоювання його довіри;
 - обслуговування, як і всі інші види діяльності, визначається, перш за все, фінансовим станом підприємства. Фінансова міць дає максимум можливостей для досягнення цілей організації;
 - інноваційний потенціал впливає на процес обслуговування в даному випадку непрямим чином, він взаємопов’язаний з усіма компонентами потенціалу та залежить від фінансової складової потенціалу;
 - фінансовий потенціал впливає на інші структурні одиниці моделі крізь призму інноваційного потенціалу, що свідчить про всебічність охвату останнім всієї моделі обслуговуючого потенціалу;
 - кожна складова потенціалу представлена переліком показників, котрі розкривають їх з боку впливу на процес обслуговування, а  також мають свої внутрішні взаємозв’язки;
 - модель передбачає зворотній зв'язок, адже саме споживачі сприяють зростанню фінансового потенціалу торговельного підприємства.



Рисунок 1 – Структурні взаємозв’язки компонентів обслуговуючого потенціалу
   
Таким чином, враховуючі сучасні тенденції ведення торгівлі в умовах значної конкуренції, підприємства намагаються розробити систему значних конкурентних переваг, найчастіше акцентуючи увагу на особливостях процесу обслуговування споживачів. Тому дослідження та оцінка обслуговуючого потенціалу будь-якого підприємства торгівлі є дуже актуальними. Це дає змогу не тільки оцінити наявний рівень використання потенціалу, але й визначити резерви та невраховані можливості, а отже й розробити систему заходів щодо підвищення рівня обслуговуючого потенціалу організації. Адже модель обслуговуючого потенціалу торговельного підприємства являє собою комплексну систему компонентів, що дозволяє робити висновки окремо по кожному показнику або в загальному вигляді. Ефективне використання обслуговуючого потенціалу дозволить підприємству зайняти вигідну конкурентну позицію, збільшити рівень товарообігу, розширити ринки збуту та коло клієнтів, використовуючи свої внутрішні та зовнішні резерви.

Список використаної літератури:
1. Апопій В. В. Теорія та практика торговельного обслуговування: Навчальний посібник / Апопій В. В., Міщук І. П., Рудницький С. І., Хом'як Ю. М. – К.: ЦНЛ, 2008. – 496с.
2. Апопій В.В., Міщук І.П., Ребицікий В.М. та ін. Організація торгівлі: підручник; 2-ге вид., перероб. Та доп. / за редакцією В.В. Апопія. - Київ: Центр навчальної літератури, 2008. - 616 с.
3. Білявський В. Оцінювання ефективності соціальної діяльності торговельних підприємств / В.Білявський // Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2010. №3. – с.39-46



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МАРКЕТИНГ У СФЕРІ ПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ
31.03.2012 18:35
ІНСТИТУЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
18.04.2012 15:16
УПРАВЛІННЯ КОМПЛЕКСОМ МАРКЕТИНГУ ДИСТРИБ’ЮТОРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
18.04.2012 00:03
УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ ПРОДУКЦИИ КАК ФАКТОР КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЯ
17.04.2012 23:04
ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ НА УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
17.04.2012 21:54
СТРАТЕГИЯ И ТАКТИКА В УПРАВЛЕНИИ ОПЕРАЦИОННОЙ СИСТЕМОЙ ПРЕДПРИЯТИЯ НА ПРИМЕРЕ ООО «АВТОМИКС»
17.04.2012 17:38
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ЭФФЕКТИВНОГО МЕНЕДЖЕРА
16.04.2012 15:54
ФОРМИРОВАНИЕ СБЫТОВОЙ ПОЛИТИКИ КОМПАНИИ «COCA-COLA» В УКРАИНЕ
16.04.2012 15:46
УПРАВЛЕНИЕ ЗАКУПКАМИ НА ПРЕДПРИЯТИИ НА ПРИМЕРЕ КОМПАНИИ «МАКДОНАЛДС». ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ ЗАКУПОЧНОЙ ЛОГИСТИКИ
16.04.2012 15:31
МОТИВАЦИЯ КАК СПОСОБ ПОВЫШЕНИЯ ПРОИЗВОДИТЕЛЬНОСТИ ТРУДА
16.04.2012 12:11




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.430 сек. / Mysql: 1599 (0.36 сек.)