|
|
|
ОБГРУНТУВАННЯ РОЗРОБКИ АНТИКРИЗОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА МАШИНОБУДУВАННЯ ХАРКІВСЬКОГО РЕГІОНУ В УМОВАХ НЕСТАБІЛЬНОГО ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
|
31.03.2012 18:56 |
Автор: Зосимова Жанна Сергіївна, аспірант Харківського національного економічного університету
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ] |
Мінливість і невизначеність оточення вітчизняного підприємства машинобудування, безперервне виникнення нових тенденцій у розвитку економіки та суспільства, прискорення науково-технічного прогресу створюють принципово нове зовнішнє середовище господарювання, яке значно відрізняється від того, в якому відбувалися формування та розвиток вітчизняних підприємств машинобудування. Все це зумовлює необхідність опанування нових для вітчизняних підприємств «правил» взаємодії із зовнішнім оточенням. Процес впровадження стратегічного підходу до управління на вітчизняних підприємствах машинобудування відбувається досить повільно[2,3]. Вітчизняні підприємства машинобудування насамперед зосереджені на вирішенні поточних проблем, пов’язаних з ефективним використанням їх потенціалу, а проблеми визначення перспектив розвитку з урахуванням змін зовнішнього середовища, залишаються поза їх увагою. У сучасних умовах розвитку економіки внаслідок економічної та політичної нестабільності підприємства машинобудування Харківського регіону нездатні адекватно реагувати на зміни зовнішнього середовища, в результаті чого можуть потрапити у кризові ситуації[1]. Висока ймовірність виникнення криз у процесах функціонування і розвитку вітчизняних підприємств машинобудування зумовлює необхідність розробки та вибору ефективної стратегії антикризового управління. Таким чином, можна зробити висновок, що машинобудівні підприємства Харківського регіону існують та розвиваються в активному зовнішньому середовищі, пристосовується до його змін. Зовнішнє середовище є головною первинною характеристикою підприємства як відкритої соціально-економічної системи. Нестабільність умов господарювання вимагає від підприємств постійної уваги до змін ринкового оточення; пристосування планів і прогнозів, структур і способів організації виробництва до нових вимог зовнішнього середовища. Нестабільність ринкового оточення вимагають від підприємств машинобудування Харківського регіону постійного вдосконалювання форм і методів господарювання. Антикризова стратегія повинна бути спрямована, в першу чергу, на управління впливовими факторами, що дозволить подолати кризовий стан на підприємстві, як найшвидше та найбільш ефективно.
Список використаної літератури: 1. Шапурова О. О. Сутність, завдання та принципи антикризового управління /О. О. Шпурова // Держава та регіони. Економіка та підприємництво. – 2009. – №1. – с. 228-232 2. Шифріна Н. І. Стан та перспективи розвитку машинобудівного комплексу України / Н. І. Шифріна// Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2010. – №29. – С. 394-315. 3. Шемаєва Л.Г. Управління стратегічною взаємодією підприємства із зовнішнім середовищем / Л.Г. Шемаєва. – Х.: Вид. ХНЕУ, 2007. – 280 с.
e-mail: bilyabock@mail.ru |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|