|
|
|
ЕТАПИ СТРАТЕГІЧНОГО ПРОСУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ НА РИНКИ КРАЇН ПІВДЕННОЇ АЗІЇ
|
16.02.2012 23:50 |
Автор: Тюпа Дмитро Іванович, заступник зав. кафедри міжнародних економічних відносин Міжнародного Слов’янського університету, Харків
|
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;] |
Присвячується сину Максу
Необхідність тимчасового порівняльного аналізу по роках, зовнішньоекономічної діяльності України на ринках країн Південної Азії за останні 8-10 років пов’язано з побудовою етапів просування українських компаній і товарів усіх рівнів бізнесу на різноманітні сегменти цього ринку. Іноді завуальована активна участь у різноманітних виставках, ярмарках, тендерної активності на території Південної Азії надає можливість укласти зовнішньоекономічну угоду з іноземним партнером щодо поставки або спільного виробництва української продукції на ринках цих країн. Інформаційна присутність українських компаній на ринках Південної Азії носить більш важливий характер, ніж на ринках інших регіонів світу, що пов’язано з релігійної відмінністю цих країн від інших країн світу та необхідністю заявити про свою потребу, у других країнах світу та перш за все в Україні. На прикладі Індії, де можливі напрямки українсько-індійського співробітництва в аерокосмічній галузі як стратегічного партнера у Південній Азії почалися у 2005 році, коли сторони були зацікавлені у реалізації спільних космічних проектів та пріоритетних космічних інформаційних технологій щодо дистанційного зондування Землі та мали намір підписати між індійськими компаніями Indian Space Research Organisation (ISRO) і APJ та українським космічним агентством «Південне» угоду, у вигляді протоколу щодо співпраці у дослідженні відкритого космосу. Співробітництво почалося ще за радянських часів у 1970-х роках щодо запуску супутників Aryabhat, Bhaskar-I і Bhaskar-II. Перші індійські супутники були спроектовані дніпропетровським державним конструкторським бюро «Південне». Також у 2005 році Україна брала участь у тендері з літаком Ан-140 із поставки патрульних літаків індійської берегової охороні [1, 2, 3]. У 2006 році Україна мала намір з технічного співробітництва у виробництві пасажирських і вантажних літаків в Індії, за наявності великого досвіду і потенціалу у цьому напрямку роботи. Індія на той час вже закупила в Україні 32 вантажних літака щодо індійських ВПС, а ще раніше поставляла запасні частини щодо літаків МіГ-21, та гвинтокрилів. Україна мала намір побудувати спільно з Індією у Нью-Делі завод з виробництва військових літаків та запасних частин маючи новітні технології у цій галузі, зробити Нью-Делі визнаним центром виробництва військових літаків [4]. На початку 2007 року українські компанії «Спецтехноекспорт» та проектне бюро ім. О.К. Антонова, мали можливість підписати контракт з модернізації транспортного літака Ан-32, що належить збройним силам Індії. Індія фактично була зацікавлена модернізацією цілого свого флоту літаків Ан-32 які належали повітряним силам та надала інформацію щодо тестування середнього транспортного літака Ан-70, програму масового виробництва в Індії вантажного регіонального літака Ан-124-100 «Руслан», та виразила зацікавленість у літаку Ан-140. Українські компанії також вели переговори щодо співпраці з індійськими компаніями Hindustan Aeronautics Limited (HAL) і ТАТА. Середня вартість літака Ан-32P, зібраного на Київському авіаційному заводі становить 7-8 млн. дол. США [5, 6]. У вересні 2007 року українські компанії взяли участь у розробці військового середньорозмірного літака Multirole Transport Aircraft (MTA) у Індії спільно з Росією, що було передбачено в меморандумі про взаєморозуміння та розвиток співробітництва з транспортних та пасажирських літаків, який було розроблено на основі проекту літака Іл-214 проектного бюро «Иллюшин». Російські учасники проекту – авіазавод «Иллюшин», компанія «Иркут», і державна військова компанія «Рособоронэкспорт», в той час як з боку Індії - компанія Hindustan Aeronautics Limited (HAL) [7].
15 червня 2009 року в Нью-Делі українська компанія «Спецтехноекспорт» і Міністерство оборони Індії підписали контракт на загальну суму 397,7 млн. дол. США на капітальний ремонт, переобладнання і продовження ресурсу 105 літаків Ан-32 індійських ВПС. У 2009 році в експлуатації ВПС Індії знаходився найбільший парк літаків Ан-32, поставки яких у цю країну здійснювалася з початку 1980 року [8]. Тому необхідним стає навести на рис. 1. розроблені автором етапи стратегічного просування продукції та виходу українських компаній на ринки країн Південної Азії, з якого можна зробити висновок, що участь у тендерах на ринках країн Південної Азії є необхідною умовою, щодо перспектив виходу на нього, та поширення інформації щодо діяльності українських компаній в аерокосмічній галузі промисловості. Щодо перспектив виходу українських компаній на ринки Південної Азії, у разі співпраці з індійською компанією НАL, яка співпрацює з російською компанією ««Рособоронэкспорт», є можливість отримати частину контракту з приводу російсько-індійських відносин. Найбільшим недоліком у конкурентної боротьбі українських компанії з Росією, США, Францією та Великобританією, як головними конкурентами у аерокосмічній промисловості є «глибина» наданої ліцензії, у разі виграшу тендеру на поставку та виробництво цивільно-військової техніки. До конкурентних переваг також відноситься використання більш сучасної української технології у цивільних та військових літаках порівняно з конкурентами, і найголовнішим конкурентом Росією, можливість використовувати найменші витрати при запусках супутників землі, використовуючи величезний досвід конструкторського бюро «Південне».
Список використаної літератури 1. India, Ukraine to sign agreement of cooperation in outer space [Електронний ресурс].-PTI - The Press Trust of India Ltd.-Dnipropetrovsk (Ukraine), PTI.-Режим доступу: www.accessmylibrary.com. 04.06.2005. Загол. з екрану. 2. Ukraine-India-space-cooperation [Електронний ресурс]: Ukraine, India speak on space field cooperation.-Ukraine News.-Kyiv: Interfax-Ukraine.-Режим доступу: www.accessmylibrary.com. 27.09.2002. Загол. з екрану. 3. Ukraine-aviaprom-India-tender [Електроннийресурс.-Ukrai-ne News.-Режим доступу: www.accessmylibrary.com. 18.02.2005. Загол. з екрану. 4. Ukraine keen on technical collaboration on defense with India [Електронний ресурс].-PTI - The Press Trust of India Ltd.-Режим доступу: www.accessmylibrary.com. 07.04.2006. Загол. з екрану. 5. Ukraine may upgrade India's An-32 airplanes [Електронний ресурс] / Interfax Ukraine Business Daily;Ukraine Business Report Daily.-Режим доступу: www.accessmylibrary.com. 17.01.2007. Загол. з екрану. 6. Ukraine, India discuss cooperation in modernization of An-32 for Indian air force [Електронний ресурс] / Interfax Ukraine Business Daily; Ukraine Business Report Daily.-Режим доступу: www.accessmylibrary.com. 19.02.2007. Загол. з екрану. 7. Russia, India to sign agreement on multirole transport aircraft by Nov [Електронний ресурс] / Interfax Ukraine Business Daily. Company overview; Ukraine Business Report Daily.-Режим доступу: www.accessmylibrary. com. 22.09.2007.Загол. з екрану. 8. Украина: 20 крупнейших достижений в 2009 году [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://inforotor.ru/visit/1606975?url=http://vlasti.net/ news /70191 20.12.2009. Загол. з екрану.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|