|
|
|
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА ЙОГО РОЛЬ В СУЧАСНИХ ПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ АГРАРНОГО СЕКТОРУ
|
16.02.2012 23:33 |
Автор: Грибан Наталія Григорівна, аспірантка кафедри менеджменту організації Житомирського національного агроекологічного університету
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Сучасний стан вітчизняної економіки, складність і висока динамічність зовнішніх умов, зростаючий вплив з боку конкурентів потребують від аграрних переробних підприємств розробки системи стратегічного управління, безперервного та системного розвитку, реалізації свого потенціалу, які відповідають сучасним економічним умовам. Стратегічне управління – це багатоплановий, формально-поведінковий управлінський процес, який допомагає формулювати та виконувати ефективні стратегії, що сприяють балансуванню відносин між підприємством та зовнішнім середовищем, а також досягненню визначених цілей [2, с. 27]. Основною метою стратегічного управління сучасних переробних підприємств аграрного сектору є досягнення ними оптимального рівня ефективності і конкурентоздатності. Чим більший набір конкурентних переваг у підприємства і кращі їх якісні характеристики, тим більш успішною буде його діяльність на ринку. Стратегічне управління на підприємствах повинне бути спрямоване на створення конкурентних переваг і утвердження ефективної стратегічної позиції, яка має забезпечити в майбутньому життєздатність підприємства в нестійких умовах. Тому в основу стратегічного управління покладена стратегія розвитку підприємства, розроблена на тривалу перспективу, яка дозволяє йому за більш короткий проміжок часу адаптуватись до реалій ринку, своєчасно реагувати на зміни як внутрішнього, так і зовнішнього середовища. Система стратегічного управління переробних підприємств аграрного сектору залежать від взаємодії таких чинників: 1) галузевої приналежності; 2) розмірів організації (залежно від галузевих особливостей); 3) типу виробництва, рівня спеціалізації, концентрації та кооперації; 4) характерних рис виробничого потенціалу; 5) наявності (відсутності) науково-технічного потенціалу; 6) рівня управління; 7) рівня кваліфікації персоналу тощо [1, с. 18]. Роль стратегічного управління у розвитку підприємств підтверджена світовою практикою, яка показала, що більшість підприємств, які досягли результатів в бізнесі, завдячують саме впровадженню системи стратегічного управління. Тому впровадження стратегічного управління підприємницькою діяльністю є однією з основних задач і умов забезпечення ефективності аграрного переробного підприємства. Послідовність використання окремих етапів стратегічного управління полягає у визначенні місії, аналізі зовнішнього та внутрішнього середовища, формулюванні цілей та стратегії їх досягнення, розробки й виконання стратегічних планів, проектів та програм. На практиці процес стратегічного управління не має чітко відокремлених один від одного етапів, відбувається порушення послідовності та повернення до пройденого. Стратегічне управління базується на вивченні відносин, які можна охарактеризувати за допомогою системи “середовище – підприємство”. Стратегічне управління діяльністю аграрних переробних підприємств може досягти таких результатів: 1) створити системний потенціал для досягнення цілей підприємства. Цей потенціал складається: з фінансових, сировинних і людських ресурсів, що входять в підприємство; виробленої продукції, що затребується ринком; сформованого позитивного іміджу підприємства; 2) створити структури підприємства та їх внутрішні зміни, які вчасно реагують на зміни зовнішнього середовища.
Список використаної літератури: 1. Муляр Т.С. Стратегічне управління підприємствами галузі хмелярства: дис. … канд. економ. наук: 08.00.14 / Тамара Станіславівна Муляр. – Житомир, 2011. – 188 с. 2. Шершньова З.Є. Стратегічне управління: Підручник / З.Є. Шершньова. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2004. – 700 с.
e-mail: nataggn@mail.ru |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|