|
|
|
ВДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРАЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ
|
16.02.2012 22:22 |
Автор: Ревзіна Лариса Вікторівна, студентка магістратури Запорізького національного технічного університету
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ] |
В сучасних наукових публікаціях з проблем організації праці на підприємствах значна увага приділяється розвитку організації праці в Україні в різних аспектах. Організація праці - це процес економічно й соціально обґрунтованого поєднання в оптимальних пропорціях робочої сили, знарядь і предметів праці та створення умов для їх ефективного використання і досягнення мети виробництва. Організація праці на рівні підприємства - це приведення трудової діяльності людей до системи, що забезпечує досягнення максимально можливого корисного ефекту з урахуванням конкретних умов цієї діяльності та рівня відповідальності [1]. Організація праці на підприємствах здійснюється в конкретних формах, різноманітність яких залежить від таких основних чинників: науково-технічний прогрес, психофізіологічні фактори, система організації виробництва, умови зовнішнього та внутрішнього середовища. Організація праці змінюється і вдосконалюється залежно від зміни цих чинників. Робота з кадрами відноситься до організації праці, тому що без забезпечення визначеного рівня вмілості працівника, без його професіоналізму не можна розраховувати на скільки-небудь ефективну діяльність на виробництві. Для підвищення ефективності праці, проведення цілеспрямованої кадрової політики в області матеріального і морального стимулювання співробітників, проведення атестації, організації службового просування, підвищення кваліфікації проведемо оцінку результатів праці та ділових якостей співробітників. Для цього використовується інтегральний коефіцієнт, який комплексно враховує такі показники, як професійні та особистісні якості, рівень кваліфікації, складність робіт і результати праці. Кожен елемент комплексної оцінки характеризується своїм набором ознак і має відповідну шкалу для їх кількісного вимірювання [2]. Практичну організацію праці на підприємстві можна наблизити до рівня наукової, якщо створити в апараті управління спеціалізовану службу вдосконалення організації управління і праці з безпосереднім підпорядкуванням її вищому керівництву [3]. Основні напрями покращення організації праці на рівні підприємства: - удосконалення розподілу і кооперації праці в колективі, удосконалення організації та обслуговування робочих місць; - вивчення і впровадження передових прийомів і методів праці; - удосконалення підбору, професійної підготовки і підвищення кваліфікації кадрів; - удосконалення нормування і стимулювання праці; - поліпшення умов праці та ділової робочої атмосфери у колективі; - раціоналізація режиму праці та відпочинку.
Список використаної літератури: 1. Данюк В.М. Організація праці менеджера / Данюк В.М.. - К. : КНЕУ, 2006. - 267 с. 2. Кибанов А.Я. Управление персоналом: Учебно-практическое пособие для студентов экономических вузов и факультетов; под ред. А.Я. Кибанова и Л. В. Ивановской. - М.: "Издательство ПРИОР", 2005. - 352 с. 3. С. Л. Решміділова, Н. А. Мул, М. І. Зелена Організація праці на підприємстві: основні завдання та напрями удосконалення // http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Vchnu/Ekon/2009_4_3/066-069.pdf.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|