:: ECONOMY :: АПРОБАЦІЯ МЕТОДИКИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: АПРОБАЦІЯ МЕТОДИКИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: АПРОБАЦІЯ МЕТОДИКИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АПРОБАЦІЯ МЕТОДИКИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ УКРАЇНИ

 
16.02.2012 19:45
Автор: Другова Олена Сергіївна, асистент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ]
Використання комплексного підходу до формування та реалізації механізму підвищення конкурентоспроможності, систематизація методів та показників визначення конкурентоспроможності підприємства дає можливість забезпечити на практиці виявлення та використання існуючого резерву його конкурентного потенціалу і опанувати ринкову ситуацію.
Для дослідження конкурентного потенціалу обрано сорок сім підприємств, які, як видно з таблиці 1, репрезентують більшість підгалузей машинобудування України.



Серед підприємств, які увійшли до досліджуваної аналітичної вибірки, можна окремо виділити відомі в Україні та за кордоном: ЗАТ завод «Південкабель», ВАТ завод ім. Фрунзе, ВАТ завод хімічного машинобудування «Червоний Жовтень», ПАТ "Харківський завод Гідропривід", АТ "ХТЗ", ВАТ "Турбоатом" та інші.
Усі підприємства аналітичної вибірки, що аналізувались,  реалізують продукцію на внутрішньому ринку, а 64% з них орієнтуються як на внутрішній, так і на зовнішній ринок. Стосовно чисельності працюючих отримані такі результати: підприємства з кількістю працівників до 100 осіб – 51%; від 100 до 500 осіб – 32%; від 500 до 2000-11%,  більше чем 2000 співробітників – 6%. Це можна побачити на наступній діаграмі.



Для того, щоб переконатися в статистичній однорідності вихідних даних і обґрунтовано застосовувати статистичні оцінки, що розраховуються, відповідно до нормального закону розподілу, необхідно перевірити вибірку на відповідність нормальному розподілу.
Статистичні методи виключення результатів спостереження, що сильно відрізняються з вибіркової сукупності, засновані на припущенні, що подібні результати мають розподіл, що різко виділяються від досліджуваних, а тому їх варто виключити з вибірки.
Автором було проаналізовано коефіцієнт варіації, який характеризує відносну міру відхилення обмірюваних значень від  середньоарифметичного і обчислюється за наступною формулою:

де V - коефіцієнт варіації, σ- середньоквадратичне  відхилення, 
     а - середнє арифметичне.
Чим більше значення коефіцієнта варіації, тим відносно більший розкид і менша виравненість досліджуваних значень. Якщо коефіцієнт варіації менше 10%, то мінливість варіаційного ряду прийнято вважати незначної; від 10% до 20% - до середнього, більше 20% і менше 33%  - до значного і якщо коефіцієнт варіації перевищує 33%, то це говорить про неоднорідність інформації й необхідності виключення найбільших або менших значень.   Таким чином, із сукупності 47 підприємств було видалено 6  підприємств.
 До  них відносяться наступні підприємства: АТ ВТ «Харківський канатний завод», ПАТ «ХЕЛЗ «Укрелектромаш», ВАТ «Завод ім. Фрунзе», АТЗТ «Харківмаш», ВАТ «Харківтрансмашпроект», ВАТ «Харківський завод «Металіст».
Завдяки цьому  відбулося зменшення дисперсії та розмах варіювання потенціалів підприємств за досліджуваний період часу. Це можна побачити з наступної таблиці.


Для того, щоб дослідити маркетинговий, виробничий, трудовий, фінансовий, управлінський потенціали на наявність  взаємозв’язків  між ними, а також  виявити характер можливого впливу потенціалів на конкурентний потенціал, автором пропонується використати кореляційний аналіз.
Кореляція — це статистичний взаємозв'язок двох або декількох випадкових величин (або величин, які можна з деяким припустимим ступенем точності вважати такими). При цьому, зміни однієї або декількох із цих величин приводять до систематичної зміни однієї або другої величин. Однієї з мір статистичної залежності між двома змінними є коефіцієнт кореляції (r).
Коефіцієнт лінійної кореляції (Пірсона) розраховується за наступною формулою:


де  xi,yi – порівнювані кількісні ознаки, n – кількість порівнюваних спостережень,
σx, σy – стандартне відхилення
 Він показує, наскільки сильніше виражена тенденція до росту однієї змінної при збільшенні іншої. Коефіцієнт кореляції (r) змінюється в діапазоні [-1, 1]. Нульове значення цього коефіцієнта означає відсутність такої тенденції (але не обов'язкова відсутність залежності взагалі). Якщо тенденція сильніше виражена, то коефіцієнт кореляції близький до +1 або -1 (залежно від знака залежності), причому строга рівність одиниці позначає крайній випадок статистичної залежності - функціональну залежність. Проміжні значення коефіцієнта кореляції говорять, що хоча тенденція до росту однієї змінної при збільшенні другої не дуже сильно виражена, але якоюсь мірою вона все-таки є присутньою.
Аналіз отриманих таким чином коефіцієнт кореляції (r), надав можливість   авторові встановити, що кореляційна залежність між потенціалами (виробничим, фінансовим, маркетинговим, трудовим, управлінським) незначна, що вказує на їх відносну незалежність. Це дає перевагу  керувати окремо кожним з зазначених вище потенціалів. З наступних таблиць видно, що за три досліджуваних років 2008, 2009, 2010  лише у 2008  коефіцієнт кореляції між маркетинговим потенціалом та фінансовим  - значимий (r = 0,557), але у 2009 та 2010 роках цей взаємозв’язок майже зникає. Це можна побачити з наступних таблиць.



Список використаної літератури:
1. http://cdo.bseu.by/stat1/ lab2_1.htm
2. Айвазян С.А., Бухштабер В.М., Енюков И.С., Мешалкин Л.Д. Прикладная статистика: Классификация и снижение размерности. - М.: Финансы и статистика, 1989. - 607 с.
3. Пустова Н.О. Удосконалення формування конкурентоспроможного потенціалу підприємства // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. праць. Випуск 186. Том ІІ. - Дніпропетровськ: ДНУ, 2003. - С. 574-579.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛОМ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
18.02.2012 12:22
ВДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРАЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ
16.02.2012 22:22
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕРНОВОГО РИНКУ
15.02.2012 23:45
КРЕДИТ ЯК ЧИННИК ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ
15.02.2012 22:42
ГЕНДЕРНИЙ ТА РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ БЕЗРОБІТТЯ В УКРАЇНІ
15.02.2012 20:52
ШЛЯХИ ЗНИЖЕННЯ ВИТРАТ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
14.01.2012 22:04
ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ
13.02.2012 23:25
THE IMPACT OF ECONOMIC INDICATORS ON THE SAFETY OF HUMAN LIFE
07.02.2012 11:29
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
02.02.2012 12:43




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.484 сек. / Mysql: 1570 (0.415 сек.)