|
|
|
СПЕЦИФІКА УПРАВЛІННЯ КОРПОРАТИВНОЮ КУЛЬТУРОЮ ПІДПРИЄМСТВА
|
20.01.2012 13:39 |
Автор: Кузнецов Андрій Анатолійович, здобувач Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Якість корпоративної культури підприємства визначається її спроможністю забезпечить дієвість персоналу та рівнем сприяння загальної ефективності управління компанією. Відправним кроком впровадження корпоративної культури є чітке розуміння специфіки підприємства, оскільки саме врахування таких специфічних ознак при побудові (або реорганізації) системи корпоративної культури на підприємстві забезпечує її подальшу дієвість та загальну ефективність. Попри підвищену потребу українського бізнесу до побудови системи корпоративної культури в межах власних підприємств у спеціальній літературі практично відсутні напрацювання щодо теоретичних, методологічних та організаційних засад побудови корпоративної культури з врахуванням специфічних ознак підприємства. Необхідно виважено підходити до питання формування корпоративної культури. Тому, розглядаючи питання організації корпоративної культури, необхідно використовувати синергетичний та системний підходи. При цьому, саме специфіка діяльності підприємства є визначальним параметром організації системи корпоративної культури. Напрямами специфікації формування корпоративної культури на підприємствах визнано: розміри бізнесу підприємства (за обсягами бізнесу та за сегментацією діяльності); організаційну структуру та галузеву специфіку підприємства. Обсяги бізнесу підприємства визначають обсяги процедур та документального забезпечення корпоративної культури, її різноманітність та специфіку. Так, для великих підприємств характерні велика численність працівників та значні обсяги бізнес-процесів, що ставить в актуальну площину необхідність виокремлення спеціального підрозділу, який обіймається питаннями управління корпоративною культурою та, загалом, впровадження потужної системи корпоративної культури. З іншого боку для малих підприємств можуть бути притаманні великий спектр компонентів корпоративної культури поряд із незначними їх обсягами. У такому випадку, необхідно передбачати відповідну організацію корпоративної культури з встановленням додаткових вимог до професійної компетенції фахівців по персоналу. Система корпоративної культури повинна бути адаптованою до організаційної структури підприємства. Таким чином, організація корпоративної культури повинна бути спрямована на забезпечення вимог системи управління. Побудова організаційної структури за географічною ознакою потребує формування усього спектра складових корпоративної культури в межах визначених географічних сегментів Тому доцільно організовувати корпоративної культури за всіма стадіями господарської діяльності по кожному географічному сегменту окремо. При цьому, остаточне рішення щодо функціонування корпоративної культури необхідно приймати з урахуванням розмірів бізнесу та галузевої специфіки. Суттєвим фактором в процесі формування корпоративної культури є врахування галузевих особливостей підприємства. Галузева специфіка формування корпоративної культури не повинна знаходитися в прямій залежності від виду економічної діяльності, яким займається компанія.
e-mail: kuznet@meta.ua |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|