|
|
|
РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НА ПРОМИСЛОВОМУ РИНКУ
|
07.12.2011 21:40 |
Автор: Довгань Анна, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту Київського національного торговельно-економічного університету
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Маркетингова діяльність на сучасному етапі розвитку суспільства за своїм змістом та технологією зазнає суттєвих змін. Ці зміни пов'язані як зі значною перебудовою самої системи ринкового управління підприємства, так і з підвищенням загального рівня сучасних технологій отримання та обробки маркетингової інформації. Нині основою маркетингового управління стає інформація як сукупність знань, даних, фактів, характеристик про відповідні ринкові процеси, явища, взаємовідношення тощо, а управління цією сукупністю – суттєвим інструментом підвищення загального рівня управління підприємством. Мінливе ринкове середовище завжди висувало підвищені вимоги до маркетингової інформації про оточуюче середовище промислових підприємств, проте масштаби і глибина змін в економіці та суспільстві породжують потребу пошуку шляхів виходу вітчизняних виробничих підприємств з кризи. Саме виробництво, на думку А. Чухно, визначає сутність української кризи: недостатній рівень розвитку виробництва, недосконала її структура (переважання сировинного виробництва), технологічне відставання на цілу епоху, висока спрацьованість устаткування та, як наслідок, низькі ефективність і конкурентоспроможність – це основні причини, що створили умови для широкого прояву і наявності особливо негативних наслідків світової кризи в українській економіці. На глибину падіння нашої економіки вказують такі дані: індекс промислового виробництва у січні-травні 2009 р. порівняно з відповідним періодом попереднього року знизився до 68,1%, обсяги будівництва до 44,2%, експорту-до 55,9%, імпорту товарів-до 48%. Економічний спад виявився найбільшим серед країн СНД та Європи [3]. Такий стан промисловості дозволяє дійти висновку, що постала нагальна потреба активного пошуку шляхів інтенсифікації управ¬лінських та виробничих процесів вітчизняних промислових підприємств. Аналізуючи ринок маркетингових досліджень, варто зазначити, що в Україні маркетингові дослідження є більш поширеними на споживчому ринку, та не досить розповсюдженими на ринку організацій-споживачів. Так, А.Федорченко стверджує, що серед замовників на вітчизняному ринку маркетингових досліджень домінують представники сектора товарів широкого вжитку, проте протягом останніх років стабільно відслідковується тенденція до збільшення частки замовників, представників промислового ринку[2]. Постійні зміни ринкових умов та прискорення темпів науково-технічного прогресу з року у рік підвищують роль маркетингових досліджень у діяльності промислового підприємства. Так, практика підтверджує, що сучасне промислове виробництво повинне від¬повідати таким параметрам: - бути гнучким для швидкої адаптації асортименту продукції під мінливі вимоги ринку; - постійно оновляти технологію й організацію виробництва для випуску нових виробів найвищої якості й підвищення конкурентоспроможності продукції й підприємства у цілому; - будувати «маркетинг взаємодії» на засадах врахування індивідуальних вимог споживачів на початкових етапах створення й розробки особливо складної продукції виробничо-технічного призначення; - забезпечити побудову системи планування виробничої, комерційної й фінансової діяльності на основі маркетингових досліджень на вибір саме тих виробів, які користуються або користуватимуться у майбутньому найбільшим попитом у споживачів тощо. За цих обставин головною метою промислових маркетингових досліджень є пошук та обґрунтування можливостей підприємства-виробника більш ефективної адаптації його виробництва, виробничих технологій, організаційної структури й продукції до попиту й вимог кінцевого споживача. У цьому зв'язку проведення промислових маркетингових досліджень та прийняття на основі їх результатів продуманих маркетингових рішень обґрунтовують необхідність вивчення макро- і мікросередовища. Сучасні науковці, зокрема А.О. Старостіна, розглядають такі відмінності маркетингових досліджень на промисловому і споживчому ринку (табл. 1)[1].
Основними чинниками, які визначають специфіку проведення промислових маркетингових досліджень, є організаційна поведінка організацій-споживачів. Її визначають такі характеристики: історія, економіка, географія, культура; організаційна структура, модель, системи і процес прийняття рішень, управління технологіями; мотивація, командна робота, фактори стресу і конфлікти, контакти, влада, керівництво; управління змінами, управлінські аспекти глобалізації, моделі організаційних змін, моделі споживацької поведінки тощо. Необхідно зазначити, що найпоширенішими видами маркетингових досліджень на промисловому ринку, є: - експертне опитування, вивчення думок клієнтів з різних питань. Оскільки коло клієнтів обмежене, то існує можливість опитати практично всіх клієнтів, тобто провести суцільне опитування; - конкурентна розвідка, вивчення конкурентів, виявлення їх відмінностей; - вивчення галузі, тенденції та перспектив її розвитку. Підсумовуючи, можна зробити висновок, що подальший розвиток теоретико-методологічного базису формування та функціонування маркетингової інформаційної системи сучасного промислового підприємства спроможний забезпечити довгострокову взаємодію й взаємовигідний процес обміну між споживачем і продавцем.
Список використаної літератури: 1. Старостіна А.О. Промисловий маркетинг: теорія, світовий досвід, українська практика: підруч./ А.О. Старостіна, А.О. Длігач, В.А. Кравченко. – К.:Знання, 2005. – 764с. 2. Федорченко А.В. Ринок маркетингових досліджень України: сучасний стан та перспективи розвитку в умовах глобалізації / А.В. Федорченко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/Portal/soc_gum/pips/2009_2/783.pdf 3. Чухно А.А. Сучасна фінансово-економічна криза: природа, шляхи і методи її подолання/А.А. Чухно//Економіка України. – 2010. – №1. – С.4-18.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|