|
|
|
ОСОБЛИВОСТІ КЛАСИЧНОЇ РЕКЛАМИ МЕДИЧНИХ ЗАСОБІВ
|
06.12.2011 17:48 |
Автор: Головащенко Аліна Владиславівна, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Реклама - це не тільки двигун торгівлі, але й засіб для розвитку та становлення соціуму. Її вплив позначається не лише на сфері споживчого ринку, але й на стані політичного й духовного життя сучасного суспільства. Однією із форм реклами є класична реклама - це реклама на радіо, телебаченні, у газетах та журналах, яка звертається безпосередньо до широкої анонімної аудиторії. Найчастіше класична реклама використовує свідчення пересічних громадян — користувачів товарів, що рекламуються в рекламному зверненні виробника. Такі свідчення є позитивними щодо даного товару та розвіюють недовіру або негативне ставлення. Особливо складним цей процес є в тих випадках, коли від споживання товарів, що рекламуються, залежить безпека для життя та здоров’я потенційних покупців. Тому метою даної статті є аналіз особливостей класичної реклами на прикладі медицини та фармації, оскільки, за твердженнями як західних, так і вітчизняних рекламістів, витрати на рекламу в цій галузі є найдорожчими. Матеріал дослідження. Рекламі у сфері медицини та фармації притаманні ті основні чинники, що характерні класичній рекламі: висока поновлюваність лікувальних засобів і методів; широкий асортимент різноманітних препаратів; швидка адаптація організму до попередніх ліків, що призводить до постійної зміни медичних препаратів тощо. Сучасний стан споживчого ринку, його різноманітність, призвела до того що у споживачів склався алгоритм прийняття рішення щодо придбавання того чи іншого товару або послуги. При одержані медичних послуг або купівлі фармацевтичної продукції споживач звик приймати рішення дотримуючись певного алгоритму дій. При виявленні та усвідомленні проблеми пацієнт зазвичай може обрати 2 алгоритми її вирішення. Перший включає в себе: консультацію лікаря, погодження плану лікування та безпосередньо сам процес лікування. Нажаль, інший можливий алгоритм перебігу подій що не завжди включає етап консультації спеціаліста. В такому випадку споживач звик приймати рішення, як йому здається самостійно, але насправді на його думку впливають: чутки, реклама та спеціаліст з лікування усіх хвороб – фармацевт. Після придбання ним всіх необхідних засобів наступає сам процес лікування, проте не завжди він є успішним і вирішує проблему. Ще десять років тому було складно уявити пацієнта, який диктує лікареві, як його треба лікувати. Сьогодні ж через зростання явної і прихованої реклами медичних препаратів лікарям все частіше доводиться враховувати примхи своїх пацієнтів. Згідно з даними маркетингових досліджень, близько 20% людей вимагають від своїх лікарів призначати їм широко рекламовані ліки. Згідно даним соціологічних опитувань, 15% пацієнтів готові навіть змінити лікаря, якщо він не виписує те, що вони хочуть. [2] Заклинання людей в білих халатах, які несміливим голосом віщають нам з телеекрану "Асоціація стоматологів/терапевтів/гінекологів рекомендує...", часто мають більший вплив, ніж поради професіоналів. Все це є прикладом класичної реклами товару. Оскільки саме для неї характерним є опис товару, тобто представлення схеми, креслення або фото, де великим планом подаються деталі, що складають перевагу цього товару перед конкурентами. Про ці переваги можуть розповідати керівники підприємства чи авторитетні особи, яким довіряють. Фармацевтичний ринок уже близько двох десятків років живе і розвивається за своїми ринковими законами. З початку 90-х років, коли наша вітчизняна фармацевтична промисловість працювала за традиційними для планової економіки правилами і схемами, а кінцевий споживач різко відчував дефіцит не тільки якісних, але й будь яких медикаментів, в Україні стали з'являтися представництва іноземних компаній – виробників лікарських засобів. Саме вони принесли із собою маркетинг і стали законодавцями моди в маркетинговому просуванні лікарських препаратів на ринок України.[1] Виробники ліків зацікавлені в тому, щоб їхній продукт купувався і споживався у великих кількостях, незалежно від його корисності. Споживачі, недостатньо інформовані і, як правило, неосвічені в медичних питаннях, часто довіряють рекламі, а не медичним порадам. На сьогоднішній день можна виділити ряд класичних інструментів маркетингових комунікацій, які має враховувати рекламний менеджмент для фармацевтичних компаній, а саме: 1. Реклама. 2. PR, основними перевагами якого є: відносно дешевий метод; можливість досягнення позитивного іміджу компанії та конкретних лікарських засобів. Проте, на даному етапі розвитку фармацевтичні кампанії не використовують цей інструмент через відсутність спеціалістів у даній сфері. 3. Найвигідніший для малих фармацевтичних та регіональних фірм – персональний продаж. 4. Стимулювання збуту. Використання цього інструменту вигідне для застосування у великих аптечних мережах та „мережевому” маркетингу. Проте, ця система не є ефективною для впливу на потенційного кінцевого споживача. 5. Директ-маркетинг. Охоплює лише специфічний контингент та має обмежений вплив на потенційного споживача. Отже, при створенні реклами медичних препаратів яскраво застосовують класичну рекламу. Оскільки саме вона утворює так званий монолог виробника зі споживачем.
Список використаної літератури: 1. Пілявська О.С. Фармацевтичний ринок України: тенденції та особливості// Маркетинг в Україні.-2005-№6-с. 16-19. 2. www.psyfactor.org
E-mail: golovaavlad@bk.ru |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|