|
|
|
СУЧАСНИЙ АСПЕКТ СЕГМЕНТУВАННЯ ПРОМИСЛОВОГО РИНКУ
|
06.12.2011 12:45 |
Автор: Слободяник Наталія Петрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри товарознавства та маркетингу Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ; Ільчук Тетяна Валентинівна, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Одним з етапів маркетингової діяльності промислового підприємства є сегментація ринку для кожного товарного асортименту – основний метод маркетингу, за допомогою якого підприємство ділить ринок з урахуванням результатів аналізу за певними ознаками на деякі сегменти споживачів. Вона здійснюється для наступного виділення цільових сегментів, що потребують різного підходу в стратегії розробки нових видів продукції, організації руху товарів, реклами та методів стимулювання збуту. Сегментування промислового ринку – це виокремлення певної кількості покупців, що мають аналогічну реакцію на комплекс маркетингових засобів підприємства, тобто однаково сприймають параметри промислового товару, його ціну, місце збуту та маркетингові комунікації [2]. Дослідження поняття «сегментування» представлено в працях багатьох вчених-економістів відомих своїми розробками у сфері стратегічного маркетингу, серед яких Котлер Ф., Старостіна А.О., Азарян О.М., Винорадов О.А., Фатхутдинов Р.А. та багато інших. Однак, огляд літературних джерел, дозволяє зробити висновок, що немає чіткого розмежування деяких аспектів в понятті «сегментування». Ряд вчених визначають поняття «сегментування» або дуже широко, або більш вузько: «сегментування - це процес поділу споживачів на групи на основі відмінностей в потребах» . Мета статті – проаналізувати підходи до визначення терміну «сегментування», розглянути процес сегментування на промисловому ринку та удосконалити підходи до сегментації промислового ринку. Аналізуючи помилки сегментування, не складно зробити висновок, що на всіх етапах ухвалення рішень щодо продукту (розробка нового або перепозиціонування того, що існує) виробнику (продавцю) необхідно володіти повною інформацією для чіткого визначення аудиторії продукту: ознаки її класифікації, розділення на групи (сегменти), визначення пріоритетності і перспективності цих груп. Так, наприклад, можна з'ясувати, які властивості продукту краще за все просувати для певної аудиторії, або, навпаки, які властивості продукту будуть сприйняті цільовою аудиторією як вирішальний аргумент для покупки. На основі цієї інформації будується концепція позиціонування продукту. Процес сегментування передбачає або пошук загального (об'єднуючого) фактору у споживачів в різноманітті їх відмінностей або, навпаки, пошук відмінностей, спільних для деяких груп. Інколи складно описати аудиторію продукту, якщо ним користуються абсолютно різні, з погляду соціо-демографічних або інших параметрів, споживачі [1]. Сегментування базового ринку здійснюється переважно у два етапи, що відповідають двом рівням поділу ринку: макросегментування і мікросегментування. На рівні макросегментування як ознаки сегментування обирають лише загальні характеристики й критерії. Детальніше базовий ринок поділяється на рівні мікросегментування, основна мета якого — у межах певного ринку визначити сегмент споживачів. Мікросегментування потребує ретельнішого аналізу відмінностей організацій-споживачів у межах ринків товару, ідентифікованих на стадії макросегментування. Для промислового ринку, як правило, проводиться більш "глибока" макросегментація ніж для споживчого. Це зумовлено тим, що промислові підприємства мають чітко визначені технології, що дозволяє точніше сформулювати клас проблем, що вирішуються [2]. На практиці більшість фірм сегментують ринок лише за двома критеріями: характеристики товару та організацій-споживачів, оскільки, як правило, підприємство-виробник застосовує лише одну певну технологію, навіть якщо на ринку існують альтернативні [1]. Отже, можна зробити висновок, що однакових або типових підходів до сегментації не існує. Кожне підприємство залежно від товару(послуги) та особливостей його споживання намагається розробити власні правила сегментації, які б враховували певні специфіки. Успішно проведена сегментація дасть можливість одержувати високі показники комерційної ефективності. При цьому рекомендується комбінувати схожі сегменти на різних ринках, що дає певні переваги. Можна ставитися до комбінації сегментів як до єдиного ринку і мати у зв'язку з цим помітну економію коштів, призначених для проведення маркетингових заходів, особливо щодо формування попиту та стимулювання збуту (реклама, зв'язки з громадськістю, цінова політика та ін.).
Список використаної літератури : 1. Солнцев С.О. Особливості сегментації ринку/С.О. Солнцев//Ефективна економіка. – 2011 – №5. – ст.26-29. 2. Зозульов О.В. Сегментація ринку як основа маркетингової стратегії підприємства. // Маркетинг в Україні. - 2009. - № 4 (6) (спецвипуск). - С. 37-38.
e-mail: tatjana.ilchuk@yandex.ua |
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|