|
|
|
ЛОГІСТИКА В ТУРИЗМІ
|
03.12.2011 14:55 |
Автор: Сіренко Оксана Сергіївна, студентка Дніпропетровської державної фінансової академії; Романов Олег В'ячеславович, старший викладач Дніпропетровської державної фінансової академії
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ] |
На даному етапі розвитку економіки послуг у світі та Україні зростає потреба оптимізації туристичного продукту. Як для суб'єктів так і для об'єктів бізнесу, вони приносять чималий дохід, а розумне розширення туристичної сфери, розвиток шляхів та логістичних функцій дозволить покращити результати цього сектору економіки. Туризм потребує сталості економічного становища та нових методів і моделей розвитку. Тенденції конкурентоспроможності туристичної діяльності вимагають максимізації якості пропонованих нею послуг та мінімізації затрат, підвищення рівня соціального ефекту для трансформації туристичного ринку послуг з «ринку продавця» у «ринок покупця». На даному етапі туризм має багато проблем, як економічних так і соціально-політичних, але незважаючи на це функціонує і розвивається, переносить всі несталі становища та йде на ризики пов’язані з їхнім розв’язанням. В перспективі логістика туризму: покращить якість туристичного продукту, максимізує очікуваний рівень комфорту: стан номерного фонду, меблів, інвентарю, предметів санітарно-гігієнічного призначення, наявність і стан підприємств харчування, будинку, під'їзних колій, облаштованість прилягаючої до готелю території, інформаційне забезпечення і технічне оснащення і т. д. для «покупців» та мінімізує затрати, але тим самим максимізує прибуток для «постачальників» туристичного продукту, за допомогою наближення надаваних послуг до міжнародного рівня. Сучасний світ створює нові та досконаліші процеси, що полегшують управління й підвищують ефективність роботи туристичних провайдерів. Доцільно враховувати вплив глобальних факторів на здійснення логістичних туристичних процесів. Слід відмітити, що термін «логістика туризму» та «туристична логістика», по значенню майже ідентичні, а в літературі частіше зустрічається, саме термін, «логістика туризму». Логістика є системою, яка містить функціональні області, кожна з яких вирішує певні проблеми, в неї входять: 1. Інформація - планування турів, обробка замовлень. 2. Перевезення туристів - вибір виду транспорту та компанії-перевізника. 3. Кадри, які обслуговують туристів. 4. Обслуговуюче виробництво - підрозділи логістики, які обслуговують процес формування туру і надання послуг споживачеві. Виробничі потужності та економічна пристосованість туристського підприємства мають актуальне значення для функціонування логістичної системи оскільки вона поєднує в собі логістику транспортування, управління запасами і складування, основним її завданням стоятиме планування, управління та фізичне перевезення туристів, сировини, виробів, обладнання в супроводі необхідного для цього інформаційного потоку для мінімізації транспортних витрат і просторово-часової оптимізації [3]. Туристична дестинація - це географічна територія, що має деякі межі і володіє певною привабливістю для туристів. Вихідним моментом вдосконалення управління туристичної дестинації виступає моніторинг взаємозв'язку факторів, що впливають на стан і перспективи розвитку туризму в країні і в світі. Однак у практиці управління туризмом такий моніторинг має обмежений характер внаслідок недостатнього обсягу інформації та досліджень у області логістики туризму, а значить, відбір і аналіз істотних факторів управління розвитком туризму стають досить актуальними. Процес забезпечення конкурентоспроможності туризму на світовому туристичному ринку не є можливим без впровадження механізмів збору, обробки, аналізу і підготовки інформації про сучасні тенденції зовнішнього середовища та їх можливого впливу на функціонування, тобто без моніторингу ринку. Результати такого системного дослідження є визначальними не лише в оцінці сильних і слабких сторін діяльності дестинації, щодо загроз і позитивних можливостей впливу його середовища (Swot-аналіз), а й для створення бази для обгрунтування тривалості сезонів туристичного обслуговування, сегментації туристичного ринку, оптимізації асортименту туристичних продуктів, а також швидкого реагування на споживчий попит [4]. Розглянемо статистику туризму і його логістичні прояви в нашій країні. В даний час знайти докладні дані про той чи іншого туроператора і тур агента України непроблематично, ця інформація є відкритою для населення, станом на 29.06.10: турагенти Україні - 72%, туроператори Україні - 28%, всього - 7887 (за даними Державної служби по туризму та курортів). Володіння повною, достовірною, актуальною та оперативною інформацією надає ринкових переваг, знижує фінансовий ризик, ефективно підтримує прийняття рішень [1]. Враховуючи те, що туристичні підприємства представляють мікрологістичні системи, які мають безліч зв'язків з різнорівневими туристичними організаціями та підприємствами, то можна стверджувати, що всі інші логістичні рівні виступають для них в якості середовища їх діяльності, яка формує умови їх функціонування. Найбільш поширеним підходом до управління якістю туристичних послуг виступає система ISO «9000» (International Organizationfor Standardization), яка дозволяє уніфікувати державні стандарти туристичних послуг відповідно до загальноприйнятих міжнародних норм, а також створити умови для високоякісної діяльності [5]. Діяльність суб'єктів туристичного бізнесу ускладнена нероздільністю виробництва та споживання туристичних послуг, що вимагає забезпечення не тільки синхронізації руху туристів, а й інших потоків. Заради задоволення таких вимог доцільно користуватися системою «Kanban» - технологічного логістичного підходу, який залежно від коливань туристичного попиту забезпечує своєчасне виробництво туристичного продукту дестинації належної кількості та якості у встановлений час шляхом ефективного управління всіма потоками дестинації [2]. На думку вченого Фролової Л. В. для визначення та управління ефективністю діяльності суб'єктів господарювання доцільно скористатися BSC-моделлю (balanced scorecard system - система збалансованих показників), що дає «інтегрований набір фінансових і нефінансових показників, які дозволяють оцінити діяльність підприємства з виділенням 4 напрямків, а саме, взаємовідносин з клієнтами, внутрішніх процесів діяльності, фінансів, інновацій розвиткута підготовки товарів». Саме вона дозволяє розширювати можливості управління туристичної дестинації при застосуванні не тільки фінансових показників при оцінці результатів її діяльності. Таким чином, розроблений механізм обґрунтування вибору підходів та методів логістичному розвитку туристичної дестинації є основою побудови оптимальної моделі стратегічного управління нею. Побудовату ристичних кластерів на засадах логістики здатна забезпечити не тільки максимізацію кількості та якості ресурсів для виробництва туристичного продукту, а й скласти основу ефективного регіонального управління туристичною сферою.
Список використаної літератури: 1. Заєць І.В. Роль інформації в системі управління підприємством / І.В. Заєць // Вісник ЖДТУ, 2010. – №2. – С.97-98. 2. Логистика: учеб.пособ. / [Аникин Б.А., Березин Д.В., Гапонова М.А. и др.], под.ред. Б.А. Аникина, Т.А. Родкиной. – М.: Изд-во Проспект, 2007. – 448 с. 3. Одинцова Т.Н. Управление логистической системой турфирм // Материалы II Всероссийской научно-практической конференции «Современные тенденции развития теории и практики управления отечественными предприятиями». Ставрополь, 2008 4. Смирнов І.Г // Логістична оцінка туристичних чудес світу та України.-2010. 5. Фролова Л.В. Механізми логістичного управління торговельним підприємством: монографія / Л.В. Фролова. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2005. – 322 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|