|
|
|
ЗАСТОСУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ BALANCED SCORECARD (BSC) ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ОЦІНКИ ВНУТРІШНЬОГО СТАНУ СУДНОБУДІВНОГО СУДНОРЕМОНТНОГО ПІДПРИЄМСТВА
|
02.12.2011 16:46 |
Автор: Беник Наталія Григорівна, старший викладач кафедри Економічної теорії Київської державної академії водного транспорту
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ] |
Вибір системи показників оцінки внутрішнього стану підприємства повинен відповідати наступним вимогам: • створювати систему показників для представлення керівництву найбільш важливу інформацію в стислій, структурованій формі; • бути компактною; • відображати всі сторони діяльності. На мій погляд найбільш відповідає зазначеним вимогам концепція Balanced Scorecard (BSC). Ця концепція визначається як система стратегічного управління й оцінки її ефективності, що переводить місію й загальну стратегію компанії в систему показників. На теперішній час тільки фінансових показників недостатньо для адекватної оцінки діяльності організації. Тому для оцінки стану внутрішнього середовища суднобудівних та судноремонтних підприємств в концепції BSC розроблені 4 перспективи: Фінанси, Ринок, Внутрішні процеси та Навчання й ріст (рис.1.). Представлена схема дозволяє керівнику бачити «дошку приборів» та приймати рішення відповідно до значень індикаторів, які угрупованні по чотирьом блокам. Фінанси. Більшість показників для оцінки цієї перспективи вже використовуються у сучасній практиці аналізу діяльності суднобудівного судноремонтного підприємства, запровадження інших не має труднощів: обсяг доходу (сукупний та видам діяльності), прибуток/збиток, коефіцієнти рентабельності, обертання, прибуток на використовуваний капітал. Крім означених показників пропонуємо ввести оцінку вартості підприємства на базі концепції економічної добавленої вартості. Відповідно до концепції добавлена вартість виникає в разі перевищення рентабельності активів (ROA) підприємства над середньозваженими витратами на капітал (WACC), тобто ROA > WACC – вартість компанії збільшується, ROA < WACC – вартість компанії зменшується.
Ринок. Даний блок містить інформацію про відношення клієнтів до підприємства та динаміці ринку. В якості показників для суднобудівного та судноремонтного підприємства в цілому пропонуються (підприємство): • кількість постійних клієнтів по суднобудуванню та судноремонту; • кількість нових клієнтів по суднобудуванню та судноремонту; • середній час, витрачений на взаємини із клієнтом • забезпеченість замовленнями (кількість місяців) по суднобудуванню та судноремонту; • ріст/зменшення попиту на ринку суднобудування. Внутрішні процеси. Характеристикою внутрішніх процесів є ефективність бізнес-процесів. Стосовно суднобудівних та судноремонтних підприємств ці процеси ще необхідно визначити. Перспектива навчання й росту. Для підприємства в цілому визначаються загальні показники по підприємству, та окремо для адміністративного персоналу та робітників, які забезпечують загально заводські потреби. Сформована система показників дозволяє своєчасно реагувати та контролювати зміни зовнішнього середовища. Показники, які відображають зміни зовнішнього середовища надають підприємству сигнал. Підприємство оцінює свій стан та напрямки можливого впливу змін у зовнішньому середовище, а потім провести відповідні зміни.
Список використаної літератури: 1. Бажин И. Разработка управленческих решений. Х.:Консум, 2006, 316 с. 2. Галушка З. Стратегічний менеджмент. Навч.-метод. пос. Чернівці:Рута, 2006, 248 с. 3. Киржнер Л. Менеджмент организаций. Учеб. пос. К.:КНТ, 2006, 688 с. 4. Слиньков В. Стратегическое планирования на основе сбалансированной системы показателей К.:КНТ, 2008, 384 с. 5. Фелпс Б. Умные бизнес-показатели. Система измерений эффективности. Дніпропетровськ:Баланс-Клуб, 2004, 312 с.
E-mail: H4967891@yandex.ru
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|