|
|
|
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ ПІДВИЩЕННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ НА ПІДПРИЄМСТВАХ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
|
30.11.2011 19:01 |
Автор: Максюта Вікторія Василівна, аспірант Вищого начального закладу Укоопспілки Полтавський університет економіки і торгівлі
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ] |
За ринкових умов господарювання особливістю управління продуктивністю праці на підприємствах роздрібної торгівлі є створення умов для її зростання. Вважаємо, що для підвищення продуктивності праці необхідно управляти змінами, зокрема мотивувати, генерувати та стимулювати їх. Вони в свою чергу сприятимуть не лише зростанню продуктивності праці, але й підвищенню ефективності діяльності підприємств. Так, орієнтація на досягнення високих кінцевих результатів є найефективнішим способом створення системи управління продуктивністю праці та управління нею. Роздрібна торгівля здійснюється і регулюється людьми. Результативність якої значною мірою залежить від того, як працівники ставляться до виконання своїх функцій і реалізації генеральної мети підприємства. Стратегія підвищення продуктивності праці на підприємствах роздрібної торгівлі - це планування всіх найважливіших дій (підприємницьких, функціональних, конкурентних), які треба реалізувати, щоб забезпечити тривалу ефективну роботу працівників. В нинішній ситуації за великим рахунком продуктивність праці можна збільшити двома шляхами. Перший - екстенсивний: запросити в Україну якомога більше додаткової робочої сили. За оцінками експертів, запросивши до 2020 року 29 млн. іноземних робітників, ми досягнемо продуктивності праці сьогоднішньої Польщі. А заразом вирішимо демографічну проблему. Але при таких темпах залучення робочої сили (майже 3 млн. осіб на рік) вірогідніші етнічні конфлікти, чим зростання продуктивності. Другий шлях - інтенсивний: Україна повинна зайнятися модернізацією економіки [1]. При впровадженні стратегії підвищення продуктивності праці на підприємствах роздрібної торгівлі виникають наступні проблеми: складність оцінки загальної діяльності підприємства чи виробничого підрозділу при різноспрямованій динаміці показників, що будуть входити до узагальнюючого показника; зведення системи показників до узагальнюючого потребує застосування найменшого обсягу (кількості) припущень або їх повної ліквідації при обґрунтуванні або обчисленні, що буде перешкодою на шляху запобігання суб'єктивізму при прийнятті рішень для управління торгівлею. При розробці даної стратегії необхідно враховувати особливості формування продуктивності праці на підприємствах роздрібної торгівлі (рис. 1).
Отже, в умовах ринкової конкуренції продуктивність праці стає вирішальною передумовою не лише розвитку, але і виживання торгівельних підприємств. Одним з головних елементів економічного механізму підвищення продуктивності праці є розробка рекомендації щодо формування стратегії або програми управління нею.
Список використаної літератури: 1. http://news.finance.ua/ua/~/2/0/all/2010/05/30/198576 / Череня В. Як змусити українців працювати.
E-mail: wika--@mail.ru
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|