:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ (РИНОК АВТОПРОКАТУ) :: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ (РИНОК АВТОПРОКАТУ)
:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ (РИНОК АВТОПРОКАТУ)
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНИЙ СТАН ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ (РИНОК АВТОПРОКАТУ)

 
13.10.2011 19:28
Автор: Берчак Наталія Олегівна, студентка економічного факультету Львівського національного університету ім. Ів. Франка
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ]
Упродовж останніх років спостерігається підвищений інтерес до широких можливостей лізингового бізнесу як перспективної галузі діяльності на фінансовому ринку України. Лізинг є однією з сучасних форм інвестування і дає-змогу значно пожвавити процес відтворення виробництва; надати потужний поштовх процесам приватизації, оновлення технологічного парку функціонуючих підприємств і створення нових виробництв, оптимізувати використання наявного машинного устаткування й на вигідних умовах отримати найсучасніше високотехнологічне устаткування. Зважаючи на зазначене вище, розвиток цієї перспективної галузі діяльності на фінансовому ринку України є актуальним і необхідним.
Серед вітчизняних учених, які на сучасному етапі займаються економічними дослідженнями застосування цього виду фінансових послуг в нашій державі можна відзначити таких: Б. Луців, В. Мосійчук, Я. Ксенко, В. Міщенко, І. Покотило, О. Лях та ін. Їхні наукові дослідження певною мірою розглядають деякі аспекти застосування лізингу і використання його в економічних процесах нашої держави.
Метою даного наукового дослідження є поглиблення теоретико-методологічних особливостей розвитку лізингу в Україні та аналіз його фактичного стану.
Нині в Україні розглядаються перспективи розвитку лізингу,  як фінансового інструменту, який сприяє мобілізації коштів для інвестицій, а також забезпечує гарантоване використання інвестиційних ресурсів.
Як відомо, під лізингом розуміється договір, за яким лізингоодержувач на своє замовленні отримує у платне користування від лізингодавця об'єкт лізингу на термін, не менший строку, за який амортизується 60% вартості цього об'єкта, визначена в день укладання договору [1].
Зауважимо, що в Україні спостерігаються позитивні зрушення на ринку лізингу — ринок автопрокату за 2011 рік. Зокрема, з метою дослідження були вибрані періоди – 2010 рік та перша половина 2011. Для опитування було обрано дев’ять  найбільш значних гравців вітчизняного ринку -   «Рентал Груп» / Budget Rent a Car, «Віп Рент» / Avis, «Оптіма Лизинг» / Sixt, «Перша прокатна компанія» / Hertz, «Aro Cars», «БЛС», «Рентека», «Mega Rent» та «Мрія Авто», але дві останні компанії відмовилися надати свої дані  (табл.1).



Аналізуючи наведені дані можна зробити висновок , що перше півріччя традиційно виглядає для  учасників ринку  успішними, що є типовим для цього сезонного бізнесу. Нині найбільший  автопарк  має компанія «Оптіма Лізинг» / Sixt,  друге місце посідає компанія «Віп Рент» / Avis, третє -  «Рентал Груп» / Budget Rent a Car . Ці компанії і є  реальною трійкою лідерів ринку, на яких випадає понад 60%  прокатних послуг в Україні.
Водночас збільшення автопарку не вплинуло на ріст його утилізації (завантаження). За період з січня по червень поточного року цей показник збільшився, по відношенню до минулого року, більше ніж на 5 процентних пунктів та складає - 66,2%. Лідером з утилізації є компанія «Aro Cars», а найбільше зростання утилізації автопарку засвідчила компанія «БЛС». На другому місці по утилізації -  компанія «Рентека»,  хоч вона і має найменший парк автомобілів. А третьою є компанія «Рентал Груп» / Budget Rent a Car.  
Отже, за підсумками діяльності ринку лізингу за ІІ квартал 2011 року статистичні дані свідчать, що галузь продовжує демонструвати стабільне зростання - у порівнянні з кінцем аналогічного періоду минулого року, яке складає 12% або 3,5 млрд. грн.
У вартісному вираженні обсяг укладених договорів за ІІ квартал 2011 року збільшився у порівнянні з минулим роком на 280% і склав 2,768 млрд. грн., а вартість діючих договорів фінансового лізингу збільшилася на 2,7 млрд. грн. у порівнянні з першим кварталом 2011 р. і становить 31,9 млрд. грн. Сьогодні це найвищий показник за всю історію ринку.
Серед договорів фінансового лізингу, як і раніше, переважають угоди в галузі транспорту (57,2%), сільського господарства, будівництва та у сфері послуг. Відповідно, найбільшим попитом серед предметів лізингу користується транспорт (50,1%), а також сільськогосподарська техніка, питома вага якої у вартісному розподілі договорів фінансового лізингу зросла на 2,6% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Крім того, у звітному періоді продовжуються зменшення строку лізингових угод. Так, спостерігається збільшення в поточному році на 2,51% питомої ваги короткострокових (до 2 років) договорів та зменшення на 1,76% питомої ваги довгострокових договорів (більше 10 років).
Водночас свідченням зростання ринку є і те, що лізингові компанії почали залучати більше позичкових коштів для роботи, які стали основними джерелами фінансування лізингових операцій в поточному періоді  (85,2%), при цьому їх питома вага збільшилась більше ніж на 52% у порівнянні з минулим роком, відповідно, питома вага власних коштів лізингових компаній у порівнянні з минулим роком зменшилась більш ніж на 52% і становить 14,61%.
Не останню роль у зростанні ринку відіграло те, що політика оподаткування лізингових операцій у країні  стала більш сприятливою з прийняттям Податкового Кодексу. Отже, є всі підстави для подальших оптимістичних прогнозів з розвитку лізингової галузі.
На наш погляд, розвиток лізингу в Україні сприятиме розвитку малого та середнього бізнесу, забезпечуючи такі переваги: стовідсоткове кредитування, яке не вимагає негайного початку платежів; набагато простіше отримати контракт з лізингу, ніж позику; до лізингових операцій залучаються великі кошти банківських установ, страхових, акціонерних та інших товариств; можливість через лізинг не тільки оперативно реконструювати виробництво, а й спрямовувати зекономлені кошти на інші потреби; можливість отримати додаткові інвестиції від іноземних партнерів, причому не в грошовому вираженні, а в машинах та устаткуванні. Розвиток вітчизняного ринку лізингу допоможе малому і середньому бізнесу не відволікаючи власні ресурси, здійснити модернізацію основних фондів і отримати нове, сучасне високотехнологічне обладнання та розширити збут власної продукції, особливо тієї, яка дорого коштує.
Зауважимо, що в Україні нині лізинг застосовується в незначних масштабах. Створення умов для широкого використання лізингових послуг сприятиме фінансуванню з оновлення основних фондів вітчизняних підприємств та зростанню обсягів виробництва у різних галузях економіки, а це забезпечить збільшення робочих місць та поліпшення рівня життя населення. Оскільки лізингові операції є дієвим і реальним способом фінансування виробництва, тому на сьогоднішній день лізинг - найперспективніший фінансовий інструмент, здатний ефективно розвивати виробництво, активізувати інвестиційний процес в Україні в умовах глобалізаційних процесів.

Список використаної літератури:
1. Міхаліна І.Г. Актуальні проблеми розвитку лізингу в Україні/І.Г. Міхаліна// Статистика України - №3. - 2005. - С. 31-33.
2. Брус С.І. Лізинг як фінансовий інструмент/ С.І. Брус// Фінанси України - №11. - 2008. - С.75-79.
3. Українське об'єднання лізингодавців: [Режим доступу: http://www.leasing.org.ua]
4. Інформаційний сайт: [Режим доступу: http://24news.in.ua/news/1/3/24496]
5. Варналій З.С., Хмелевська Л.П, Хмелевський М.О. / Мале підприємництво у сфері побутового обслуговування населення : Навчальний посібник.- К. 6 Знання України, - 2007. – 206, С. - С. 184.

e-mail:  nataljka.berchak@gmail.com

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ НАЦІОНАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ІНТЕРЕСІВ
14.10.2011 12:56
СУЧАСНІ МЕХАНІЗМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
13.10.2011 12:42
ПЕРЕДУМОВИ КОНЦЕНТРАЦІЇ ВИРОБНИЦТВА В ХАРЧОВІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
12.10.2011 17:49
ЗАСТОСУВАННЯ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ В БУДІВНИЦТВІ
11.10.2011 19:35
СОЦИАЛЬНАЯ СПРАВЕДЛИВОСТЬ В СИСТЕМЕ РАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫХ ОТНОШЕНИЙ
10.10.2011 18:12
ОСНОВНЫЕ ПРОБЛЕМЫ, СВЯЗАННЫЕ С РЕАЛИЗАЦИЕЙ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ПРОГРАММЫ РАЗВИТИЯ ВНУТРЕННЕГО ПРОИЗВОДСТВА
10.10.2011 18:02
МЕТОД АНКЕТУВАННЯ В УПРАВЛІННІ ПЕРЕРОБКОЮ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ В УКРАЇНІ
10.10.2011 14:13
КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ЯК ОСНОВА СИЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
08.10.2011 13:16
ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ БЕЗРАБОТИЦЫ НА РЫНКЕ ТРУДА
07.10.2011 17:37
ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ МІГРАЦІЇ РОБОЧОЇ СИЛИ В СИСТЕМІ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
06.10.2011 10:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.257 сек. / Mysql: 1599 (0.204 сек.)